וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבני תעשייה מגייסת עוד 55 מיליון שקל מגופים מוסדיים באיגרות חוב

גולן פרידנפלד

22.7.2001 / 14:52

הגיוס הנוכחי הוא המשך לגיוס קודם של 75 מיליון שקל באיגרות חוב בלתי סחירות, צמודות מדד הנושאות ריבית של 5.7% לשנה

חברת מבני תעשיות , שבשליטת אליעזר פישמן, מבצעת גיוס של 55 מיליון שקל באיגרות חוב. זאת, בנוסף לגיוס של 75 מיליון שקל עליו הודיעה לאחרונה. סך הגיוס המתוכנן יעמוד על 130 מיליון שקל, והוא מיועד בעיקר לגופים מוסדיים דוגמת קרנות הנאמנות וחברות הביטוח.

איגרות החוב האמורות אינן סחירות. הן צמודות מדד ונושאות ריבית שנתית של 5.7% שתשולם משנת 2002 ועד לתום תקופת הפירעון, שהיא בת 12 שנים החל משנת 2004.

בדו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2001 הודיעה החברה כי יש לה יתרת אשראי לא צמוד לזמן קצר בהיקף של כ-753 מיליון שקל, הנושא ריבית משתנה, התלויה בגובה ריבית הפריים.

החברה מסרה עם פרסום הדו"חות כי היא עוקבת אחר השינויים בשער הריבית לטווח הקצר ולטווח הארוך וכי בכוונתה להמיר הלוואות לא צמודות להלוואות צמודות לזמן ארוך, כאשר תנאי השוק יצדיקו זאת. ייתכן כי במבני תעשייה סברו שתנאי השוק כיום מצדיקים המרה כזו, ובהתאם לכך בוצע גיוס ההון, שחלקו עשוי לשמש לפירעון הלוואות לזמן קצר.

מבני תעשייה, העוסקת בתחום הנדל"ן המניב, סיימה את הרבעון הראשון עם רווח של 6.4 מיליון שקל לעומת רווח של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות, לעומת זאת, גדלו ב-37% והסתכמו ברבעון ב-85.8 מיליון שקל. מבני תעשייה תיכנס למדד המעו"ף ב-1 באוגוסט, ושווי השוק שלה עומד על 415 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully