וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמימות.קום

רונן סרברניק

22.7.2001 / 17:25

אתר GreaterGood.com, ששם לו כמטרה לקדם נושאים הומניים, סגר את שעריו

בשבוע שעבר סגרה חברת האינטרנט GreaterGood.com, אשר שמה לה כמטרה להילחם בהרס יערות הגשם וברעב העולמי ולקדם מטרות הומניות עבור המין האנושי, את שעריה.

החברה הפסיקה את פעילותה ביום שלישי לאחר שחבר המנהלים שלה החליט להפסיק להשקיע בה. החברה ניהלה מספר אתרים, בהם The Hunger Site ו-The Rain Forest Site. אתר GreaterGood.com עבד לפי מודל עסקי

של אתר מסחר מקוון, ומכר מוצרים של כ-80 חברות, בהן ספרינט, פרופלאוורס ו-iVillage. החברה הבטיחה לתרום עד 15% מסכום כל קנייה באתר לאחת מהעמותות לפי בחירת התורם.

החברה שיתפה פעולה עם אתרי אינטרנט של עמותות ללא כוונות רווח, בהן אגודת הספיישל אולימפקס, נייצ'ור קונסרוונסי, Save The Children ,WWF ועמותת הסיוע למינים נכחדים. החברה, שסיפקה פתרונות תוכנה אשר מאפשרים לתורמים בארה"ב לתרום דרך האינטרנט, איפשרה את תרומותיהם של 50 מיליון תורמים אמריקאים מאז הוקם האתר ב-1999.

אחד האתרים הפופולריים ביותר שעבד תחת כנפי GreaterGood.com היה The Hunger Site. האתר הוקם ביוני 1999 ע"י אזרח פרטי מאינדיאנה, אשר

החליט להשתמש באינטרנט על מנת להילחם ברעב העולמי. בפברואר 2000 קיבלה GreaterGood.com על עצמה את ניהול האתר. ב-The Hunger Site ביקרו 600 אלף איש בממוצע ביום, אשר גייסו 4 מיליון דולר לתוכנית המזון העולמית של האו"ם, לקרן סקונד הארווסט האמריקאית ולמרסי קורפס אינטרנשונל.

אתר GreaterGood.com נפגע מהתפוצצות בועת הדוט.קום ומהירידה בהשקעות בפרסום מקוון, בדומה לחברות אינטרנט רבות. האתר, אשר הוקם ב-1999 ובראשיתו העסיק 104 עובדים, קיצץ את כוח העבודה ב-75% בניסיון להקטין עלויות תפעוליות, אך בסופו של דבר נאלץ לסגור את שעריו. האתר דיווח על גיוסים בהיקף של 20 מיליון דולר במהלך תקופת פעילותו. אתרים נוספים שהפעילה החברה היו The Breast Cancer Site ו-The kidsAIDS Site.

"אני מצטער כאשר השקעה כושלת, אך אני עצוב במיוחד שזו כשלה", אמר חבר דירקטוריון החברה פול גודריך. "אני חושב שהיה לאתר פוטנציאל אמיתי לשנות ולהשפיע... ולתרום למטרות נעלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully