וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה חתמה ללא שינוי במחזורים נמוכים מהרגיל

שרון שפורר

4.6.2006 / 17:46

אורמת עלתה ב-4% - משלימה עלייה של 33% מתחילת השנה. מחזור המסחר הסתכם בכ-700 מיליון שקל

הבורסה לני"ע בתל אביב פתחה את שבוע המסחר החדש ואת חודש יוני בקול תרועה רמה עם עליות של 1.3% בשני המדדים המובילים שלה, אך סיימה אותו בקול ענות חלושה עם עלייה קלה במדד ת"א 100 וקפאון של מדד ת"א 25.

בבוקר היתה אחראית למגמה החיובית, ההקלה בחששות מפני העלאות ריבית נוספות בארה"ב (גם אם היה מקורה נעוץ בנתוני מקרו חלשים) אשר הביאה את וול סטריט להיסחר בעליות שערים ביום חמישי החולף ולרשום ירידות קלות ביום שישי.

אך יחד עם זאת, נראה כי מחזורי המסחר הנמוכים היום באחד העם - שהסתכמו בכ-710 מיליון שקל בלבד - הם שהיו אחראים למחיקת עליות השערים כמעט לגמרי. רמי דרור ממגדל שוקי הון הדגיש היום כי לא רק שמדובר במחזורים נמוכים באופן כללי - הם גם נמוכים ביחס לימי הראשון החולפים. המחזור הממוצע בבורסה עמד בחצי השנה האחרונה על למעלה ממיליארד שקל, ציין דרור. ככל שנמשכו העליות ונקבעו שיאים חדשים - כן גדלו המחזורים וכיום, רואים את הבלבול בשוק ואת המשקיעים המחפשים כיוון - בדיוק במחזורים נמוכים אלו.

מדד המעו"ף נותר ללא שינוי בגובה 852.1 נקודות. מדד ת"א 100 עלה ב-0.3% בסיום ל-871.5 נקודות. מדד התל טק 15 נסחר בירידה של 0.2% ל-389.7 נקודות.


את השבוע שעבר, שהיה שבוע מסחר מקוצר לרגל חג שבועות, חתמו המדדים המובילים במגמה מעורבת, כשהמעו"ף משלים ירידה שבועית של 0.2% ותל אביב 100 חתם בעלייה שבועית של כ-0.5%.

מדד הבנקים איבד בשבוע שעבר 1.9% למרות דו"חות מצוינים של שני הבנקים הגדולים, שפורסמו באותו השבוע. היום, התאושש המדד עם עלייה של 1.2% ל-1,295.6 נקודות. הפועלים עלתה ב-1.8% במחזור השני בהיקפו באחד העם של 47 מיליון שקל; לאומי במקום השלישי מרכזת מחזור של 39 מיליון שקל ועולה ב-0.5%; המזרחי ודיסקונט עלו ב-1.5% וב-0.6%, בהתאמה.

גם מניות הנדל"ן בלטו היום בעליות, אם כי כמו המגמה הכללית גם המגמה החיובית בענף התמתנה בשעות האחרונות ויש גם שעברו לצידו האדום של המתרס. המדד של הענף, תל אביב נדל"ן 15 - עלה ב-0.6% ל-555.5 נקודות, כשאפריקה ישראל עברה להתממש ב-0.6% במחזור של כ-13 מיליון שקל, אלביט הדמיה עלתה ב-0.3% ושיכון ובינוי בלטה עם זינוק של 4.9% במחזור ער מהרגיל של כ-9 מיליון שקל ודלק נדל"ן עלתה ב-2.5% במחזור של 3.8 מיליון שקל.

בחברות הבורסאיות של פישמן - המגמה היתה היום מעורבת, על רקע כנס משקיעים שערך איש העסקים במטרה להרגיע את השוק מן הערפל שנוצר סביב החברות הבורסאיות שלו: מניות כלכלית ירושלים עלו ב-2.1% אחרי זינוק של כ-43%; מבני תעשיה ירדה ב-1.1% אחרי תוספת של כ-28% ובחברות הקטנות יותר - חברת הנדל"ן דרבן עלתה ב-3% במחזור של כחצי מיליון שקל ואליאנס נסוגה ב-1.2% במחזור דל. שתי האחרונות היו מעורבות באופן ישיר מההשקעה הכושלת של פישמן במטבע הטורקי וספגו בעקבות כך הפסדים, שהבטיח כי יכסה מכיסו הפרטי.

בקרב המניות הדואליות של המעו"ף, טבע עלתה בסיום ב-1.3% במחזור הגבוה בבורסה - 54 מיליון שקל. במרבית שעות המסחר נסחרה טבע בעלייה חדה יותר של כ-2.5% בעקבות פער חיובי דומה בו פתחה את המסחר. טבע עלתה שבוע שעבר ב-3.5%, אחרי שנחתכה בעקבות דו"חות הרבעון הראשון בכ-17% בשבועיים בלבד.

מניות נוספות שעשויות לעורר עניין במהלך השבועיים הקרובים הן אסם וכלל תעשיות. זאת, בשל עדכון המדדים החצי שנתי הצפוי להתבצע ב-15 ביוני, שבמסגרתו הן מועמדות לצאת ממדד המעו"ף הנחשק. במקומן צפויות להיכנס אורמת וגזית גלוב. אסם עברה לירידה של 1.5% במחזור של כ-3 מיליון שקל, כלל תעשיות עברה להתממש בשיעור קל של 0.1%. אורמת נהנתה מעלייה חדה של 4.2% במחזור ער של כ-12.4 מיליון שקל וגזית גלוב עלתה ב-0.4% במחזור של כ-8.5 מיליון שקל.

מניות כי"ל עברו בסיום לרדת ב-0.6% במחזור של 24 מיליון שקל. מרבית שעות המסחר נסחרה המניה בעלייה נאה בעקבות המלצת "קנייה" חיובית במיוחד מקבוצת אי.בי.אי עם יעד של 24 שקל ולמרות המלצה קצת פושרת יותר של מיטב ברמת "החזק" עם יעד של 20 שקל.

רגע אחרי תום עונת הדיווחים לרבעון הראשון, וטפטופי המלצות מתחילים לזרום לשוק. בלידר שוקי הון העניקו היום לבזק המלצת "קנייה" עם יעד של 6.5 שקלים - גבוה בכ-17% ממחיר השוק; בזק שעלתה בצהרי היום בכ-1%, סיימה בירידה של 0.1% במחזור של 38 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully