וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן: לא יהיו יותר עסקות מט"ח בחברות

שרון שפורר

4.6.2006 / 10:21

מנכ"ל אליאנס: "בגלל השחיקה של היורו, פישמן הציע להשקיע בלירה הטורקית שהיתה קורלטיווית ליורו וגם נתנה ריבית גבוהה"

"ביוזמתי לא יהיו עסקות במט"ח בחברות. אם זה מרוויח אז הכל טוב ואם זה מפסיד אני משלם - אין לי כוח לזה יותר", כך אמר היום אליעזר פישמן בכנס משקיעים שערך במטרה להרגיע את שוק ההון מן הערפל שנוצר סביב חברות הקבוצה שלו בעקבות פרשת ההימור הכושל על הלירה הטורקית. יחד עם זאת, לא שכח פישמן לציין כי עסקות המט"ח ורכישת מניות בעבר הוכיחו את עצמן והכניסו "ים של כסף".

פישמן, סיפרו פעילים בכנס, היה במצב רוח טוב ואפילו לא שכח להתבדח: הוא דיבר על הפעילות של קבוצתו ברוסיה ואמר כי "מדובר בשוק טוב שאינו שוק מתעורר, שם אפשר להפסיד הרבה כסף". הוא סירב להתייחס לנושא של הנפקת פעילות ברוסיה ואמר כי הוא "מעדיף שלא להגיע לרשות לני"ע כבול באזיקים ישר מהכנס".

מנכ"ל חברת הנדל"ן דרבן, אשר בשליטת איש העסקים אליעזר פישמן ניסה בכנס להסביר את ההימור הכושל: "הסיבה שנכנסנו לעסקות מט"ח היא כי יש הסדר עם מס הכנסה לפיו ניתן לקזז הפסדים כנגד עסקות מט"ח בלבד".

צ'צ'יק, יו"ר חברת הצמיגים הציבורית של פישמן, אליאנס, ציין בכנס כי "אחד מיעדי ההגנה שלנו הן הגנות מטבע" וסיפר, כי "בגלל השחיקה של היורו, פישמן הציע לנו להשקיע בלירה הטורקית שגם היתה קורלטיווית ליורו וגם נתנה ריבית גבוהה".

שני המנכ"לים של החברות הציבוריות הקטנות של פישמן, שהיו מעורבות בהימור על הלירה הטורקית ונגררו להפסדים בגינו, חזרו היום על התחייבות פישמן להחזיר את ההפסדים.

מניות החברות הציבוריות אשר בשליטת פישמן פתחו הבוקר את המסחר בעליות שערים: מבני תעשייה עולה ב-0.2% אחרי שירדה מתחילת החודש בכ-10%, כלכלית ירושלים עולה ב-2.3%, אחרי שירדה סביב הפרשה ב-12%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully