וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשכר המנהלים התפתחו אלמנטים של בועתיות"

טל לוי

4.6.2006 / 11:43

כך אמר החשב הכללי בכנס דה מרקר שדן בשכר הבכירים בחברות הציבוריות. פרופ' פרוקצ'יה: שכר הבכירים בא מכיס המשקיעים

"התוספת שניתנה למנהלי הבנקים לא שווה את העלייה ברווחים כי היא נעשתה בגלל תנאי השוק ולא בהכרח בגלל כושר ניהולי", על כך מסכימים חברי הפאנל שהשתתפו בכנס TheMarker, שנערך היום ועסק בין היתר בנושא חגיגת השכר בקרב החברות בבורסה. את הדברים אמר מנכ"ל בית ההשקעות אלטשולר-שחם, גלעד אלטשולר ואליו הצטרפה גם המשנה ליועץ המשפטי בממשלה, עו"ד דידי לחמן.

"בשכר המנהלים התפתחו אלמנטים של בועתיות" אמר החשב הכללי במשרד האוצר, ד"ר ירון זליכה. עוד הוסיף, כי "תפקידו של הריבון היא להתמודד עם הבעיה ולא ליצור עיוותים חדשים, ולכן אנו מתנגדים להטבות המס על חלוקת אופציות: אין שום סיבה ששכיר ישלם עד 48% כמס ומי שמקבל אופציות ישלם רק 25% כמס. אין שום היגיון בכך שאדם שמקבל כסף באמצעות הטבת רכב ישלם פחות מיסוי".

מנכ"ל החברה המרכזית למשקאות קלים (קוקה קולה ישראל), מוזי ורטהיים, אמר כי יש מקום להסתכל על ארה"ב הסובלת מפריצת גבולות השכר כבר 12-13 שנים. ואולם, ורטהיים דיבר נגד התערבות המחוקק בנושא השכר, וציין כי "בארה"ב דורשים שוויוניות בין בעלי המניות למנהלים וכאשר הפרופורציה הזו נפגמת, יש תגובה חזקה בארה"ב אולם לא מצד הרשויות אלא מצד ארגוני משקיעים רבי עוצמה אשר מנהלים נכסים בשווי מאות מיליארדי דולרים".

פרופ' אוריאל פרוקצ'יה אמר כי מי שמשלם שכר גבוה, משלם באמצעות שכרם של אנשים אחרים והשאלה היא האם האנשים האחרים הללו, שהם המשקיעים, רואים תועלת מהעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully