וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היציאה מהקרנות השקליות נמשכת: על פי הערכות נפדו היום 250-300 מ' ש' מהקרנות המתמחות בשקל

אילן מוסנאים

22.7.2001 / 19:40

גם היום נמשכו הירידות בשחרים ארוכי הטווח והתשואות על האיגרות ל-6 ול-10 שנים עומדות על 6.75%-6.82%; צפי להמשך המגמה גם בימים הקרובים

אחרי שבשבוע שעבר פדה למעלה ממיליארד שקל מהקרנות השקליות, ממשיך הציבור לצאת מהקרנות. על פי הערכות של פעילים בענף, נפדו היום בין 250 ל-300 מיליון שקל מהקרנות המתמחות בשקל.

במקביל למגמת הפדיונות מהקרנות השקליות, נמשכה גם היום החולשה בשחרים ארוכי הטווח ומחיריהן של איגרות החוב המשיכו לרדת. כדוגמה נציין את השחר סדרה 2670 (שפירעונה בעוד 6 שנים), שירדה בשיעור של 0.23% ותשואתה עומדת היום על 6.75% לשנה, ואת השחר סדרה 2680 (לפירעון בעוד 10 שנים), שנפלה ב-0.62% ומניבה נכון לסיום המסחר היום תשואה שנתית של 6.82%.

היציאה מהקרנות השקליות, שהחלה כאמור בשבוע שעבר, הושפעה ממספר גורמים, שהעיקריים שבהם היו הפחתות הריבית הרצופות על ידי נגיד הבנק המרכזי שהורידו את הריבית הנומינלית במשק, התחזקות הדולר עקב המצב הבטחוני, העימות בין שר האוצר והנגיד והאינפלציה של חודש יוני שהיתה גבוהה מהתחזיות.

הפעילים בשוק הסולידי העריכו כי מקורן של הירידות בשחרים, שבאו למרות הרגיעה בימים חמישי ושישי במסחר במט"ח והיחלשות הדולר, הוא תגובת הציבור לירידות בתשואות במהלך השבוע שעבר.

לדברי הפעילים, נראה שהמשקיעים, שבדקו בסוף השבוע האחרון את תשואות הקרנות השקליות (אליהן עבר הציבור בהמוניו בשנה האחרונה) וראו כיצד הללו השיגו תשואות שליליות בתקופה האחרונה (דבר חריג ביותר עבור האפיק השקלי, שבעיני הציבור נחשב סולידי וחסין מהפסדים), החליטו להצטרף אל "עדר הפודים".

לדברי הפעילים, הכסף שנפדה מהקרנות בימים האחרונים הוסט בעיקר לכיוון הפקדונות השקליים בבנקים (שנותנים תשואה מובטחת וחסרת סיכון), אל הדולר ואל איגרות החוב השקליות הקצרות.

פעילים בשוק העריכו כי הירידות בשחרים עלולות להימשך עוד מספר ימים, עד שהתשואה עליהן תגיע לרמות של 6.9%-7%. לדבריהם, ברמות אלה, בהן מעניק הבנק את הלוואות האון קול - האשראים המיידיים לטווח קצר, צפויה ירידת השחרים להיפסק, בעקבות האפשרות לבצע עסקות ארביטראז' שתביא לרכישות של האיגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully