וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף איבד 0.6%

טל לוי

5.6.2006 / 17:29

אפריקה ישראל איבדה 2.9%. טבע איבדה 0.6% במחזור השני בבורסה. ירידות במניות שני הבנקים הגדולים

בורסת תל אביב נכנעה היום למגמת הירידות בשוקי העולם: מדד המעו"ף איבד 0.6% וננעל ברמה של 847.03 נקודות ומדד ת"א 100 ירד 0.5% ל-867.48 נקודות.

בשוק הסולידי רשמו איגרות החוב השקליות מסוג שחר עליות של עד 0.1% ואיגרות החוב הצמודות מסוג גליל איבדו שיעור דומה. מחזורי המסחר היו נמוכים מהממוצע והסתכמו ב-950 מיליון שקל.

המסחר בבורסה הופסק היום בשל תקלה באחד מרכיבי המסחר. מהבורסה נמסר, כי המסחר הופסק ב-12:47 וחודש ב-13:00, כאשר 3 דקות הוקדשו לניקוי הפקודות שהצטברו בזמן הזה. עוד מסרו, כי זמן התיקון היה קצר במיוחד וכי לא מדובר בתקלה שנבעה מהפסקות החשמל הפוקדות חלקים שונים במדינה.

בורסות אירופה נסחרות בבשעה זו בירידות על רקע עליית מחירי הנפט: בורסת פרנקפורט מאבדת 1%, בורסת פאריס מאבדת 0.6% ולונדון נסחרת ביציבות. בורסת טורקיה צונחת 3.5%.


מגמה מעורבת נרשמה היום בשווקים באסיה, כאשר מגזר הנפט הוביל את הונג קונג לעליות. עם זאת, במרבית המגזרים והבורסות נרשמו ירידות. בטייוואן נרשמה הירידה החדה ביותר היום באסיה - 3.5% - על רקע אי שקט פוליטי. טוקיו ירדה ב-0.8%; הונג קונג עולה ב-0.7%; סיאול ירדה ב-0.6%; בומביי יורדת ב-0.3%.

חלק מהמשתתפים בכנס TheMarker אתמול הביעו אופטימיות לגבי השוק הישראלי. כך, למשל, אמר מנכ"ל בית ההשקעות לידר שוקי הון כי מדד המעו"ף יכול להגיע לרמה של 1,000 נקודות תוך שנה. מנכ"ל פסגות, רועי ורמוס, אמר כי גם הערכה זו יכולה להיחשב כשמרנית. ואולם מנכ"ל קומפס, דורון צור, דווקא העריך כי המניות הגדולות כבר מתומחרות במלואן.

ועדת הכספים של הכנסת אישרה אמש את תקציב המדינה ל-2006. ואולם, בשל שורת מחלוקות בקואליציה, לא הצליחה הוועדה לסיים את ההצבעות על חוק ההסדרים במשק.

"אנו מריחים את תחילתה של עונת המלפפונים, שבה אין דו"חות כספיים, מחזורי המסחר יורדים והשוק נשען בעיקר על הנעשה בחו"ל", העריך הבוקר פעיל בשוק המוסדי.

כימיקלים לישראל הוסיפה 0.4%. האנליסט יובל זעירא מבית ההשקעות אי.בי.אי חזר אתמול על המלצת "קנייה" למניה, תוך שהוא מציב מחיר יעד של 24 שקל למניה ומסכם את החברה במילה "עוצמה". הבוקר פתחה המניה במחיר של 19 שקל. לעומתו, מעניק האנליסט שי יצחקי, מבית ההשקעות מיטב, המלצת "החזק" בלבד - ומציב למניה מחיר יעד של 20 שקל.

עוד במגזר הכימיה, טבע, שעלתה אתמול 1.3% בעקבות פער ארביטראז' חיובי, סיימה לבסוף בירידה 0.6% במחזור השני בבורסה (96 מיליון שקל).

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, עברה לעליות במהלך היום וסיימה בעלייה של 0.6%. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי חברת החשמל פנתה באחרונה לרשות להגבלים עסקיים על מנת לבחון רכישת גז טבעי מים תטיס שבשליטת הקבוצה. כיום רוכשת חברת החשמל גז טבעי מים תטיס בכ-2.7 דולר למיליון BTU (יחידת מדידה לגז טבעי). הסכום שעליו מדובר במו"מ שנערך כעת בין שתי החברות, הוא כמעט כפול - כ-5.2 דולר למיליון BTU. האנליסט ירון זר מאקסלנס-נשואה הציב למניה מחיר יעד של 827 שקל - 15% מעל למחירה הנוכחי.

אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב, איבדה 2.9%. האנליסט אלון גלזר מלידר שוקי הון העניק למניה המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 270 שקל למניה - 10% מעל מחירה הבוקר.

ירידות נרשמו גם במניות הבנקים: מניית הפועלים נסחרה ביציבות במחזור הגבוה בבורסה (102 מיליון שקל) ולאומי צנחה 1.9%.

אלביט הדמייה איבדה 1.4%. החברה, שבשליטת מוטי זיסר, הודיעה היום כי סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם צמיחה של 33% בהכנסות ל-200.6 מיליון שקל. החברה עברה לרווח של 8.1 מיליון שקל לעומת 10.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005. הגידול בהכנסות החברה מיוחס לפעילות המלונות שטיפסה ב-40% ל-70 מיליון שקל ומהכרה נוספת מהעסקה של מכירת נכסים באירופה לחברת קלפייר שתרמה עוד 29 מיליון שקל להכנסות.

מסחר ער נרשם בתעודות הסל: קסם הודו צנחה 3.6%, תוך שהיא מרכזת מחזור גבוה של 27 מיליון שקל; קסם DAX ירדה 1.5% במחזור של 11.5 מיליון שקל; קסם סין איבדה 0.2% במחזור של 5.6 מיליון שקל וקסם רוסיה עלתה 1.6% במחזור מסחר של 6.5 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully