וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג ירד ל-4.478 שקלים

טל לוי

5.6.2006 / 15:36

גיפט: "המשך חולשתו של הדולר בעולם לא תפסח גם על המטבע המקומי". בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.2958 דולר ליורו


הדולר חזר היום מחופשת סוף השבוע הארוכה בירידה של 1.02% לרמה של 4.478 שקלים לאחר כשבועיים של התאוששות. היורו הוסיף 0.29% ושערו 5.805 שקלים.

"הדולר נחלש בסוף השבוע בשוקי המט"ח על רקע נתוני מאקרו מאכזבים בארה"ב", אמר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. "ביום שישי פורסמו נתוני התעסוקה החודשיים בארה"ב (NFP) כאשר הציפייה היתה לתוספת של 150 אלף מקומות עבודה חדשים למשק האמריקאי בחודש מאי (ללא המגזר החקלאי). בפועל, נוספו רק 75 אלף. כמו כן, דווח על ירידה במקומות עבודה במגזר התעשייתי וכן עודכנו למטה נתוני התעסוקה מהחודש שעבר".

תשואות איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו בתגובה כ-0.1% לרמה של 5% והדולר נחלש מול כל המטבעות של המדינות המפותחות - יורו, ליש"ט, ין יפאני ופרנק שווייצי. בעולם נסחר הדולר ברמה של 1.2958 דולר ליורו. מול המטבעות של השווקים המתעוררים שומר הדולר עדיין על חוסנו ונסחר קרוב לשיאו מהשבועות האחרונים.

"השקל נתפס כמטבע השייך לקבוצת השווקים המתעוררים, ועל כן התחזקותו בתקופה האחרונה היתה מינורית בלבד", העריך בסון. "המשך חולשתו של הדולר בעולם לא תפסח גם על המטבע המקומי".

מחיר הנפט ממשיך לעלות והוא נסחר ברמה של מעל ל-73 דולר לחבית על רקע המתיחות הגואה בניגריה ובאיראן. ממשלת איראן אותתה, כי לא תהסס להשתמש בייצוא הנפט כנשק במסגרת מאבקה על תוכנית הגרעין כנגד המערב. סוחרי הנפט מיהרו לקנות חוזים והעלו את מחיר הנפט לאחר שמזקקות הדלק בארה"ב הודיעו בשבוע האחרון, כי הן חוששות שמלאי הדלק אינו מספיק לעמוד בביקוש בעונת הקיץ וההוריקנים.

שרת החוץ האמריקאית, קונדוליסה רייס, לא הגיבה בהצהרות נגד מיליטנטיות והמשיכה בגישת "נחכה ונראה". עם זאת, רייס ציינה, כי כלכלת איראן מבוססת על ייצוא הנפט ועל כן אין לצפות למהלכים משמעותיים. מנגד, הוחלט באופ"ק (ארגון המדינות המייצרות נפט) שלא להקטין את תפוקת הנפט היומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully