וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: המעו"ף השלים ירידה של 2.5% ביומיים

עומר שרביט

6.6.2006 / 17:40

מדד המעו"ף השיל היום 1.9%. הפועלים בלטה בירידה של 2.1% ומדטכניקה ירדה בכ-3%

הירידות החדות מעבר לים, באירופה ובארה"ב, והסקירה השלילית שפירסם אתמול אחר הצהריים HSBC, הותירו את שוק המניות צבוע באדום גם היום, בדומה לאתמול ולאחר הנעילה היציבה ביום ראשון. המעו"ף השלים ירידה של כ-2.5% ביומיים האחרונים. שני המדדים המובילים, המעו"ף ותל אביב 100, רחוקים בכ-7.8% מהשיאים שנקבעו בחודש שעבר, סמוך לעסקת באפט-ישקר.

המעו"ף ירד היום ב-1.9% ל-830 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 2.2% ל-848 נקודות ומדד הבנקים שמניותיו משכו את השוק מטה ירד ב-2.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.34 מיליארד שקל.

בסקירה שפורסמה אתמול לאחר המסחר, HSBC הוריד את המלצתו לשוק הישראלי ל"תשואת חסר" והביא לירידות שערים היום, אם כי סביר שהסקירה דלפה לשוק לקראת הסיום אתמול. במקביל, ירידות השערים בוול סטריט, על רקע חששות מהאינפלציה שהובעו על ידי נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, הביאו לפערים שליליים במניות הדואליות הכבדות והמדדים המובילים פתחו בירידות חדות של כ-1.7%.

הפד צפוי להעלות את הריבית בארה"ב ל-5.25% בהחלטה הקרובה ביוני, בעוד שנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, החליט להותיר את הריבית במשק על כנה בהחלטתו האחרונה ברמה של 5.25%, כך שפער הריביות צפוי להתאפס. עליית התשואות על האג"ח הממשלתיות בארה"ב מקרינה לשלילה גם על השוק המקומי, כאשר איגרת מסוג שחר במח"מ של 1.7 שנים העלתה תשואתה ל-5.93% ומחירה ירד ב-0.05%. מחירה של איגרת צמודה מסוג גליל, במח"מ של 12.8 שנים, ירד ב-0.03% ותשואתה עלתה ל-3.93%.

מניות הבנקים בלטו בירידות, כאשר הפועלים איבדה 2.1% במחזור הגדול בשוק, 130 מיליון שקל, לאומי השילה 1.6% ודיסקונט ירדה ב-1.8%. במגזר הכימיה, כי"ל ירדה ב-0.6% ומכתשים אגן ירדה היום ב-3.1%, בצל ההודעה של ביוג'ן ואלאן על קבלת האישור להחזרת הטיסאברי למדפים. תרופה זו מתחרה בקופקסון, ובאיי.בי.איי מעריכים כי החזרתה למדף תחת מגבלות מחמירות מהצפוי הן חדשות חיוביות מאוד עבור טבע, באופן שהאירוע לא ישפיע לרעה על מכירות הקופקסון. מבין מניות המעו"ף וה-100, בין הבודדות שעלו הן שטראוס עלית ושופרסל, שהוסיפות כ-0.6% ו-1.8% בהתאמה. שטראוס התחזקה על רקע הגשת טיוטת התשקיף לרשות ני"ע האנגלית לשם גיוס הון ושופרסל עלתה בצל החילוף בצמרת החברה, כאשר שלמה זהר, (אין קשר ליו"ר דיסקונט), מונה לאיש הכספים הראשי בחברה במקום נעמי גולד. מניית מדטכניקה, יבואנית המוצרים הרפואיים, איבדה היום קרוב ל-3%, בצל המשך המימושים של פימי, שמכרה מניות החברה בכ-5.5 מיליון שקל בחודש האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully