וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר מטפס ל-4.482 שקלים

טל לוי

7.6.2006 / 15:40

מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס: "הבנקים הזרים ממשיכים לפרסם הערכות חיוביות על השקל"

לאחר שאיבד אתמול 0.2% ולאחר שצנח 1% ביום שני האחרון, מתקן הדולר קלות כלפי מעלה. בשעה זו מוסיף המטבע האמריקא 0.3% לרמה של 4.482 שקלים. היורו מאבד שיעור דומה ל-5.733 שקלים. גם בעולם מתחזק הדולר והוא נסחר ברמה של 1.2810 דולר ליורו לאחר שכבר היה אתמול ברמה של 1.29 דולר ליורו.

"אתמול ראינו מסחר מעט מוזר במטבע החוץ", אומר מנהל חדר עסקות מט"ח באקסלנס גלובל מרקטס - אילן אנגל, "הדולר בעולם נסחר ביציבות או אפילו במגמת התחזקות קלה, הבורסות בעולם ובארץ היו במגמת ירידה אולם, הדולר ירד בצורה דרסטית והגיע אפילו לרמה של 4.455 שקלים".

אנגל מסכים לדברי מנכ"ל חדר עסקות מט"ח בבנק לאומי, אילן ויסקין שדיבר אתמול על עסקה גדולה שהגיעה לפירעון ודחפה מטה את שערו של המטבע האמריקאי.

"הדולר בעולם היה במגמת היחלשות בשבוע האחרון וכבר היה מי שסבר כי ידרדר אפילו למטה מרמה של 1.30 דולר ליורו", אומר אנגל, "אך לבסוף ראינו שלא כך היה והדולר תיקן מעט כלפי מעלה".

מבחינה מוניטרית, צופים המשקיעים כי הבנק המרכזי של אירופה (ECB) יעלה את הריבית מחר ל-2.75%. בסוף החודש צפוי יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי להכריז על גובה הריבית בארה"ב ובעקבות נאומו של ברננקי ביום שני בערב, עלו הציפיות להעלאת ריבית ב-0.25% ל-5.25% והסיכויים לכך עומדים על 70%.

באקסלנס גלובל מרקטס מעריכים שהירידה בכוחו של הדולר, אותה ראינו בימים האחרונים, נובעת בחלקה מהעסקה הנקודתית שבאה לסיומה השבוע. ואולם, אנגל מציין כי בשוק יש עדיין אינטרסים של בנקים זרים שנותרו חיוביים על השקל וממשיכים לפרסם הערכות בנוגע להתחזקותו.

טווח המסחר הצפוי השבוע עומד על 4.50-4.45 שקלים, כאשר המשך התחזקות הדולר בעולם יביא להמשך התחזקותו בארץ. פריצה של אחת הרמות בטווח האמור תוביל להתקדמות הדולר בכיוון זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully