וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדן צפויה להיות בעלת אחזקת הרוב בגרעין השליטה של אי.די.בי - 20%

הארץ

23.7.2001 / 7:11

האחזקה השנייה בגודלה תהיה של ליאון רקנאטי שיחזיק כ-18% מהמניות. קבוצת קרסו תחזיק ב-13% מהמניות. שלושת אלו יחזיקו בגרעין השליטה שיגיע ל-51% ממניות אי.די.בי

מאת אורה קורן

בגרעין השליטה המתגבש בקבוצת אי.די.בי תהיה קרדן ככל הנראה בעלת המניות הגדולה ביותר ותחזיק כ-20% ממניות הקבוצה. האחזקה השנייה בגודלה תהיה של ליאון רקנאטי שיחזיק כ-18% מהמניות. קבוצת קרסו תחזיק ב-13% מהמניות. שלושת אלו יחזיקו בגרעין השליטה שיגיע ל-51% ממניות אי.די.בי - כך עולה ממגעים אחרונים לגיבוש הסכם שליטה בין הצדדים. עם זאת ייתכן גם כי במסגרת המגעים יחליטו קרדן ורקנאטי להחזיק במספר שווה של מניות (19% כל אחד).

גרעין השליטה יהיה בשווי של כ-655 מיליון דולר. במסגרת גיבושו, תמכור משפחת קרסו כ-2% ממניותיה באי.די.בי (15%), רקנאטי יגדיל את אחזקותיו (כיום 4% ממניות הקבוצה) וקרדן תיכנס כשותפה חדשה. רקנאטי וקרדן ימנפו את הרכישה בהלוואות, בעיקר מבנק הפועלים, ולצורך כך יקימו חברה משותפת. מהמגעים בין הצדדים עולה כי במסגרת תנאי המימון, יעניקו לבנק הפועלים אופציה לטווח ארוך (כמה שנים), לרכישת 6%-8% ממניותיהם. האופציה לא תכלול את אחזקות משפחת קרסו, שלא צריכה הלוואה במסגרת העסקה.

אי.די.בי נמצאת בתהליך ארגון מחדש, שבו משתנה הרכב בעלי השליטה בקבוצה ומתוכנן שינוי מבני משמעותי. הדיונים על השינוי המבני החלו לפני כחודשיים ויימשכו כמה שבועות לפני שיובאו להכרעת הדירקטוריון. בד בבד נמשכים המגעים להשלמת ניסוח הסכם העברת המניות בין בעלי השליטה בקבוצה. בראש קבוצת המוכרים נמצאות משפחות אודי ולני רקנאטי.

השלמת ניסוח ההסכם ליצירת גרעין השליטה החדש ולמימון רכישת המניות צפויה באוגוסט 2001. הצדדים מעריכים כי השלמת העסקה, המחייבת אישורים מהרשויות השונות (בהן הרשות להגבלים עסקיים), תתבצע כמה חודשים לאחר מכן. קבוצת קרסו צפויה להיות שותפה בדיונים על השינויים המבניים, מיד לאחר השלמת ניסוח ההסכם לגיבוש גרעין השליטה ולמימון רכישת המניות באוגוסט.

השינויים באי.די.בי מתבססים על צמצום מטות. על פי בדיקות שנערכו לאחרונה, הסתמנה עדיפות למיזוג כלל תעשיות לתוך אי.די.בי פיתוח. בשלב מאוחר יותר, ועל פי מידת ההצלחה של מיזוג זה, הוצע למזג את דיסקונט השקעות (דסק"ש) לתוך אי.די.בי פיתוח. אם שיקולי מס יצביעו על כדאיות - עשויה אי.די.בי פיתוח להתמזג לתוך אי.די.בי אחזקות. השלב האחרון שהוצע הוא לפצל את אחזקות אי.די.בי לחטיבות או לחברות בנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully