וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: עובדים חדשים מקבלים יותר אופציות מאשר עובדים ותיקים

הארץ

23.7.2001 / 9:32

עוד מתברר כי ככל שהשכר בחברת היי-טק עולה והתפקיד בכיר יותר, מרכיב חבילת האופציות בסל התגמול הכללי גדול יותר

מאת חיים ביאור

ככל שהשכר בחברת היי-טק עולה והתפקיד בכיר יותר, המרכיב של חבילת האופציות בסל התגמול הכללי של העובד גדול יותר - זו המסקנה העיקרית מסקר שערכה טלי עצמון, יועצת בתחום משאבי אנוש וניתוח שכר. עצמון בדקה בנפרד את חבילות האופציות הניתנות לעובדים בשלב הגיוס לחברה; מתברר שכאן המדיניות שונה: עובדים שגויסו זה עתה לחברות זוכים לחבילת אופציות שמנה יותר, מבחינת הכמות והשווי, לעומת חבילת האופציות של העובדים הוותיקים.

הסקר התקיים בפברואר-יוני 2001 ומציג את תמונת המצב ב-31 בדצמבר 2000, כשהמשבר בענף ההיי-טק כבר הורגש. נכללו בו 4,200 עובדים ב-15 חברות היי-טק גדולות ובינוניות, שמונה מהן בינלאומיות (חברות אמריקאיות בעלות שלוחות בישראל) ושבע ישראליות. זו הפעם הראשונה שבה נעשה בישראל סקר המתמקד באופציות.

לדברי עצמון, יש חברות המעניקות אופציות ל-25% מעובדיהן, ואף פחות, ויש חברות המעניקות אופציות לכל עובדיהן, אך הנטייה הכללית של הנהלות החברות היא להגדיל את היקף הענקת האופציות לעובדים - ובמיוחד ברמות הגבוהות של השכר והתפקוד, הכוללות מנהלים בכירים. "זו אחת התוצאות של התחרות בענף ההיי-טק, בעיקר מול חברות הסטארט-אפ, שבעת הקמתן נתנו אופציות לכל עובדיהן", אומרת עצמון.

לדבריה, היום ברור שחברות משתמשות באופציות כחלק ממנגנון התגמול שלהן, ולא רק במסגרת מדיניות השימור של עובדים.

עוד נמצא בסקר שאין בהכרח קשר בין כמות האופציות שהקצתה החברה לעובדיה לבין הערך שאופציות אלה הניבו; שוויה של חבילת האופציות שקיבלו העובדים תלוי בתוצאותיה העסקיות של החברה, ולא בכמות האופציות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully