וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 57% ברווחי ויוונדי יוניברסל ברבעון השני - הסתכמו ב-1.13 מיליארד דולר

יהודה שויצר

23.7.2001 / 10:18

הכנסות החברה האמירו ל-5.7 מיליארד דולר; העלייה נובעת מהכנסות גבוהות בתחומי הסלולר והקולנוע

עלייה של 57% ברווחי חברת המדיה הצרפתית ויוונדי יוניברסל ברבעון השני של השנה. החברה דיווחה על רווח של 1.13 מיליארד דולר על בסיס EBITDA (רווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות) לאור עלייה חדה ברווחים ממתן שירותי סלולר והכנסות גבוהות מסרטים. הכנסות ענקית המדיה האירופית זינקו ל-5.7 מיליארד דולר.

ויוונדי יוניברסל קבעה רף צמיחה שנתית של 10% במכירות וצמיחה שנתית של 35% ברווחים על בסיס EBITDA עבור התקופה 2000-2002. ברבעון הראשון רשמה החברה הכנסות של 4.94 מיליארד דולר ורווח של 760 מיליון דולר.

ויוונדי יוניברסל, ש-40% מהכנסותיה מגיעות מארה"ב ו-50% מהכנסותיה מגיעות מאירופה, טוענת שההאטה בשוק הפרסום לא פגעה בה, כיוון שההכנסות מפרסום מהוות רק 5% מכלל הכנסותיה הגלובליות. בימים אלה רואה החברה הכנסות עצומות מהלהיט "פארק היורה 3", שבסוף השבוע הראשון להקרנתו גרף יותר מ-50 מיליון דולר.

לפני מספר שבועות הודיע בית ההשקעות מריל לינץ' כי החליט לכלול את מניית חברת המדיה הצרפתית ויוונדי יוניברסל ברשימת המניות המומלצות של אירופה. בית ההשקעות הותיר את המלצתו למניה בדרגת "קנייה" עם מחיר יעד של 90 יורו, גבוה ב-40% ממחירה כעת.

בדו"ח שהוציא מריל לינץ' צוין כי מחירה הנמוך של המניה מהווה הזדמנות קנייה טובה. האנליסט ניל בלי מציין כי המניה נסחרת במחיר הנמוך ב-20% מהערכת השווי של מריל לינץ'. בית ההשקעות הדגיש כי העובדה שהכנסות ויוונדי אינן מתבססות על הכנסות מפרסום מספקת לה יתרון על פני חברות מדיה אחרות, במיוחד לנוכח ההאטה בתחום זה.

ויוונדי היא תאגיד העוסק בתחום הבידור והמדיה וכן בתחום השירותים הציבוריים. בשנה שעברה השלימה ויוונדי את רכישת עסקי הבידור של סיגראם, שכללו את אולפני יוניברסל. לויוונדי יש אחיזה רצינית בעסקי ההוצאה לאור באירופה, כולל המו"ל הצרפתי האוואס, שנרכש ב-1998. כמו כן רכשה ויוונדי את חברת המדיה המקוונת MP3.com תמורת 372 מיליון דולר במניות ומזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully