וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

33% טסים לחופשה בחו"ל במקום בישראל בשל המחיר

עירית רוזנבלום

11.6.2006 / 12:18

המחירים הגבוהים של בתי המלון השפיעו במיוחד על אלו שמתכוונים לנסוע לחופשה קצרה

המחירים הגבוהים של בתי המלון בישראל בקיץ 2006 השפיעו במידה רבה על החלטתם של כ-430 אלף ישראלים - 33% מקרב אלו שמתכוונים לצאת לחופשה בחו"ל - לצאת לחופשה בחו"ל ולא בארץ. המחירים הגבוהים של בתי המלון בארץ השפיעו במיוחד על אלו שמתכוונים לנסוע לחופשה קצרה בחו"ל (עד 4 ימים) וכמעט שלא השפיעו על אלו שמתכוונים לצאת לחופשה ארוכה (עד 10 ימים).

ממצאים אלו עולים מסקר שערכה התאחדות סוכני נסיעות בימים האחרונים ואשר בוצע על ידי סמית, יעוץ ומחקר בע"מ בקרב 800 בני אדם כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. טעות הדגימה היא 3.5%.

לדברי יוסי פתאל, מנכ"ל ההתאחדות, שתי תוצאות נוספות שעולות בסקר מלמדות על כך שלמחירי בתי המלון הגבוהים בארץ ישנה השפעה על היקפי תיירות הפנים של קיץ 2006. ראשית, חלה ירידה במספר הנופשים המתכוונים לצאת לחופשה בבתי המלון ועלייה באלו שינפשו בצימרים ובבתי ספר שדה. שנית, חלה עלייה בחופשות הקצרות - עד יומיים - וירידה בחופשות הארוכות יחסית - 7-6 ימים.

בקרב אלו שמתכוונים לצאת לחו"ל עד 5 ימים, 57% ציינו שמחירי בתי המלון בארץ השפיעו על החלטת לצאת לחופשה בחו"ל במידה רבה ו-43% במידה מועטה. נתונים דומים נרשמו אצל הישראלים שמתכוונים לצאת לחופשה של 10-6 ימים. בקרב אלו שמתכוונים לצאת לחו"ל לחופשה ארוכה יותר - מעל 10 ימים - ציינו 60%, כי מחירי בתי המלון בארץ כמעט ולא היוו שיקול בהעדפת החופשה בחו"ל ולא בארץ.

פתאל הוסיף שכמחצית מהציבור הישראלי - גם אלו שטרם החליטו על יציאה לחופשה - סבור שמחירי בתי המלון משפיעים על ההחלטה לצאת לחופשה בחו"ל. ההנחה היא שאחוזים בלתי מבוטלים מהם ייצאו בסופו של דבר לחופשה. נותר רק סימן שאלה עד כמה הם יושפעו ממחירי בתי המלון בישראל ויעדיפו חופשה בחו"ל.

לפני ימים אחדים פירסמה ההתאחדות תוצאות סקר דעת קהל קודם, שממנו עלה כי רק 26% מכלל הציבור - כ-1.32 מיליון ישראלים - כבר החליטו על יציאה לחופשה בישראל. עם זאת, הועלתה השערה שמספר זה יעלה ויתייצב סביב ה-37% - כ-1.88 מיליון ישראלים - בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.

הנחה זו מתבססת על שתי נקודות: 9% מקרב הנשאלים השיבו כי עדיין לא החליטו האם לצאת לחופשה בקיץ. בנוסף, סקרים קודמים שערכה ההתאחדות מלמדים, כי תכנון החופשה בארץ והזמנתה נעשה קרוב יותר למועד החופשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully