וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום חושף נתונים חסרי תקדים על השוק האפור

הארץ

23.7.2001 / 11:54

הנאשם, בנימין רביזדה שכונה "מלך השוק האפור", ניהל מחזור של 2 מיליארד שקל ב-4 שנים

מאת בן-ציון ציטרין

כתב אישום שהוגש החודש בבית משפט השלום בתל אביב נגד מי שמוגדר "מלך השוק האפור", בנימין רביזדה, חושף נתונים מספריים חסרי תקדים אודות שוק ניכיון הצ'קים.

על פי כתב האישום שהוגש נגד רביזדה וחברת דור-חן מסחר שבבעלותו, ואשר מתייחס לשנים 95'-98', הפקיד רביזדה בכמה חשבונות בנק שונים שהיו רשומים על שמו ועל שמות בני משפחה וקרובים, צ'קים בסך כולל של 2.06 מיליארד שקל במשך ארבע שנים; 1.2 מיליארד שקל מתוכם שימשו את רביזדה והחברה שבבעלותו מקור ממנו הפיקו את הכנסתם.

הפרקליטות טוענת כי בתקופה הרלוונטית לכתב האישום גבה רביזדה מלקוחותיו עמלות בשיעורים משתנים בגין ניכיון צ'קים שנעו בין 1.27% ל-7.2% ואשר הגיעו בדרך כלל ל-3%-4% מסכום הצ'ק שהופקד לניכיון. לטענתה, רביזדה וחברת דור-חן מסחר לא ניהלו פנקסי חשבונות על פי הוראות מס הכנסה והשתמשו בחשבונות בנק על שם אנשים אחרים כדי להעלים את פעילותם ועיסוקם, וכן לא דיווחו על הכנסותיהם.

כמו כן טוענת הפרקליטות כי רביזדה והחברה שבבעלותו הפקידו בחשבונות סמויים מעיני שלטונות המס סכומים הנאמדים בכ-70 מיליון שקל, ועל פי כתב האישום, הם העלימו מפקיד השומה הכנסות חייבות במס של לא פחות מ-33 מיליון שקל ולא יותר מ-73 מיליון שקל; הפער בין הסכומים נובע מהעובדה שרביזדה והחברה לא הגישו לפקיד השומה את דו"חותיהם. רביזדה נעצר בפברואר 99', ורק עתה הושלמה הכנת כתב האישום נגדו. כתב האישום הוגש ב-10 ביולי. כמו כן הגישה הפרקליטות בקשה לאסור על יציאתו מהארץ, וכן להטיל עליו הפקת ערבויות אישיות וצד ג' גבוהות.

בא כוחו של רביזדה, עו"ד אבי גרוס, טען בדיון שהתקיים אתמול בבקשה, כי הנאשם מרבה בשהייה בחו"ל, אך יתייצב למשפטו, והראיה - כשהוגש כתב האישום, הוא הגיע ארצה. בית המשפט צימצם את בקשת המדינה לערבות עצמית של 2 מיליון שקל, ערבות צד ג' של מיליון שקל, עיקול על נכסי נדל"ן בגובה של 4 מיליון שקל וצו עיכוב יציאה מהארץ שיוסר בתנאי שרביזדה יפקיד ערבות אישית נוספת של 40 אלף שקל (ת"פ 7146/01).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully