וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל אופק: נקצץ את תפוקת הנפט במיליון חביות ליום

יהודה שויצר

23.7.2001 / 13:24

לנוכח ההודעה עלו מחירי הנפט הגולמי ב-2%, לאחר עלייה של 3% ביום שישי; חוזי הנפט מסוג ברנט לספטמבר נסחרים במחיר של 25.15 דולר לחבית

מחירי הנפט הגולמי התחזקו ב-2% לאחר שמזכ"ל אופ"ק, אלי רודריגז, ציין כי הקרטל מתכוון לקצץ את תפוקת בנפט במיליון חביות ליום. על רקע האיום המחודש בקיצוץ התפוקה נסחרו חוזי הנפט מסוג ברנט לספטמבר במחיר של 25.15 דולר לחבית.

העלייה הנוכחית מצטרפת לעלייה של 3% במחירי הנפט הגולמי שנרשמה ביום שישי לאחר ששלושה שרי נפט, מתוך 11 החברים באופ"ק, אמרו כי ימליצו בפני הארגון לקצץ בתפוקת הנפט.

רודריגז אמר כי קרטל אופ"ק עשוי להורות על קיצוץ תפוקת הנפט עוד לפני הפגישה המתוכננת של הארגון בסוף ספטמבר. דבריו של המזכ"ל מצטרפים לדברים שאמרו אתמוך שרי הנפט של ערב הסעודית, ונצואלה ואלג'יריה. השרים הביעו דאגה מירידת מחירי הנפט בתקופה האחרונה, וציינו כי הם מעוניינים לנקוט בצעד זה על מנת לשמור על יציבות במחירים.

השרים אמרו את הדברים על רקע נפילת מחירי הנפט הגולמי לשפל של 15 חודשים באמצע השבוע שעבר, ירידה שנבעה מירידה בביקוש לדלק ולנפט לחימום.

חקיב חלילי, נשיא אופ"ק ושר הנפט של אלג'יריה, אמר כי הארגון חייב לדון בירידה בדרישה לנפט. "אם יהיה צורך - נורה על קיצוץ בתפוקות", אמר השר. אלוורו סילווה, שר הנפט של ונצואלה, אמר כי ארגון יצואניות הנפט עלול לקצץ את תפוקת הנפט ב-500 אלף חביות ליום. זאת, בתנאי שהמחיר יירד אל מתחת לרף 22 דולר לחבית, במשך עשרה ימי מסחר רצופים.

עלי אל נעיימי, שר הנפט של ערב הסעודית, ציין כי שרי הנפט של הקרטל מצויים בקשר הדוק והם "מאוד רציניים" ביחס לקיצוץ בהספקת הנפט, עוד לפני הפגישה הרשמית שנועדה לסוף ספטמבר. "לנוכח ההתנהלות של מחירי הנפט ולפי התחזיות לעתיד, לא נותרה לנו ברירה", אמר אל נעיימי. הוא ציין כי המליץ לחבריו להורות על קיצוץ של 1.5 מיליון חביות ליום.

המחיר הנוכחי נמוך ב-15% מהמחיר לפני שנה, לאחר שההאטה הכלכלית העולמית, שנגרמה בחלקה בשל התייקרות הנפט, פגעה בביקוש לנפט ומוצריו. בעקבות הירידה בביקוש ירדה תפוקתם של בתי הזיקוק. גורם נוסף שדירבן את ירידת המחירים היה עלייה במלאי הנפט בארה"ב וירידה מקבילה בביקוש, שהובילו בעיקר לירידה ב-9 ימי המסחר האחרונים.

ארגון יצואניות הנפט-אופ"ק, המונה 11 מפיקות נפט ברחבי העולם, מספק כ-40% מתפוקת הנפט העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully