וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוביליטק השלימה גיוס של 10 מיליון דולר: סאן מיקרוסיסטמס ולוסנט השקיעו כ-6.5 מיליון דולר

בעז בבאי

23.7.2001 / 14:13

הגיוס של הסטארט אפ הישראלי, המפתח פלטפורמה המאפשרת אספקת יישומים לסלולר, נערך לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף

מוביליטק (Mobilitec) הישראלית, המפתחת פלטפורמה המאפשרת אספקת יישומים לטלפונים סלולריים, השלימה סבב גיוס שני בהיקף של 10 מיליון דולר לפי שווי חברה של כ-30 מיליון דולר אחרי הכסף. סאן מיקרוסיסטמס ולוסנט השקיעו כ-6.5 מיליון דולר בגיוס הנוכחי. כך נודע ל-TheMarker.com.

קרן ההון סיכון הישראלית AIG אוריון, אשר הובילה את הגיוס הקודם של מוביליטק, השקיעה כ-2.75 מיליון דולר וסינגטל ונצ'רס, זרוע השקעות ההון סיכון של חברת הטלקום הסינגפורית סינגפור טלקום, השקיעה למעלה מ-0.5 מיליון דולר במטרה למנוע דילול של אחזקותיה בחברה.

ההשקעות של יצרנית מערכות השרתים מספר אחת בעולם, סאן מיקרוסיסטמס, ושל חברת ציוד התקשורת לוסנט במוביליטק אינן כוללות הסכמים לגבי שיתופי פעולה אסטרטגיים, אבל הן צפויות, על פי ההערכות, לסייע לחברה לחתום על חוזים עם חברות סלולר בינלאומיות לרכישת הטכנולוגיה שפיתחה.

עד כה מכרה מוביליטק שתי מערכות מסחריות לחברות בדרום קוריאה והונג קונג ומכירותיה עשויות להסתכם בכ-2-3 מיליון דולר השנה, כאשר פריצת הדרך בפעילותה העסקית צפויה, על פי ההערכות, במהלך השנה הבאה.

פלטפורמת ה-mPower שפיתחה מיועדת למפעילים סלולריים ולחברות המעוניינות לספק אפליקציות ושירותי ערך מוסף ללקוחותיהם, תוך גביית תשלום עבור השירותים לפי מגוון של מודלים עסקיים.

בניגוד לפתרונות שמציעות כיום אופנווייב האמריקאית ואקסלינק של קומברס , המיועדות לטכנולוגיית אינטרנט סלולר מסוג WAP, הרי שהפתרונות מוביליטק תומכים בטכנולוגיה מתקדמת יותר כמו גאווה 2 מיקרו (J2ME), אשר מספקת פלטפורמה תקנית למכשירים סלולריים, מחשבים ניידים ועזרים אישיים (PDA).

המערכת של החברה פועלת על בסיס מודל ה-ASP, בדומה למודל של חברת סיטריקס האמריקאית, והיא מותאמת בצורה מלאה לסביבה של רשתות תקשורת סלולריות, כולל יכולת של ניהול וגביית תשלומים. החברה פועלת כיום בשיתוף פעולה עם חברות בילינג כמו אמדוקס וחברת המערכות לניהול יחסי לקוחות (CRM) סיבל, על מנת לשלב את הפיתרון שלה לממשקים של חברות אלו.

הפיתרון של מוביליטק מאפשר לחברות סלולר לספק שירותי ערך מוסף על פי דרישה, כמו הורדה לזמן מוגבל של משחקים או תכנים, תוך ניצול נכון של המשאבים הקיימים של המכשיר הסלולרי.

מוביליטק הוקמה במארס 2000 על ידי אופיר הולדר, יועד גידרון וחיים טייכהולץ. החברה, שמשרדיה ממוקמים בחיפה, גייסה באוגוסט 2000 2.1 מיליון דולר לפי שווי חברה של 7 מיליון דולר מ-AIG אוריון וסינגטל ונצ'רס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully