וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: הנגיד יוריד היום הריבית ב-0.2%

הארץ

23.7.2001 / 8:13

על הנגיד מופעל לחץ רב מלשכות ראש הממשלה ושר האוצר להמשיך בהפחתות הריבית; מנגד, קיימות גם הערכות כי הנגיד יימנע החודש מהפחתת הריבית

מאת מוטי בסוק

נגיד בנק ישראל, דוד קליין, יכריע הבוקר בישיבת צמרת הבנק אם להפחית את הריבית במשק לאוגוסט ב-0.2%. הודעת הנגיד תימסר היום אחרי הצהריים. על הנגיד מופעל לחץ רב מלשכות ראש הממשלה ושר האוצר להמשיך בהפחתות הריבית.

בדיוני הריבית שהתקיימו בבנק אתמול ובסוף השבוע שעבר הוצגו שתי עמדות: אחת התומכת בהמשך הורדות הריבית של החודשים האחרונים, ואחרת המתנגדת להורדת הריבית החודש. בבנק מעריכים כי הנגיד יכריע היום בעד הורדת ריבית של 0.2%.

התומכים בהורדת הריבית בבנק ישראל הצביעו בדיונים על הריבית הריאלית הגבוהה בישראל לעומת המשקים המערביים המפותחים, והציגו הערכות רבות שלפיהן האינפלציה ב-2001 תהיה נמוכה מיעד האינפלציה של הממשלה (זו השנה השלישית ברציפות); הם אמרו כי המשך הורדות הריבית עשוי לסייע למשק הנמצא במיתון - במיוחד לתעשיות המסורתיות.

התומכים בהקפאה זמנית לפחות של ההורדות בריבית סבורים כי מדדי המחירים האחרונים, ההערכות ביחס למדדים הקרובים, התקרבות המדד של החודשים האחרונים ליעד הממשלה, העלייה הגדולה בכמות הכסף במשק, ובעיקר חוסר הוודאות בכל הנוגע ליעדים הכלכליים של הממשלה - אינם מאפשרים הורדה נוספת בריבית, לפחות לא עתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully