וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאון רקנאטי וקרדן סיכמו ביום שישי את ההשתלטות על אי.די.בי: קבוצת בנקים תעמיד לרשותם הלוואה של כ-300 מ' ד'

איתן אבריאל

23.7.2001 / 17:00

כך נודע ל-TheMarker.com; הפועלים יעמוד בראשות קבוצת הבנקים הכוללת גם בנקים זרים. הסגירה הסופית צפויה בעוד כשבועיים. הבנקים יקבלו גם אופציות

ליאון רקנאטי ויוסי גרינפלד, בעל השליטה בחברת קרדן השקעות , סיכמו ביום שישי האחרון את עניין השלטותם על קונצרן א.די.בי. ל-TheMarker.com נודע כי השניים הגיעו לידי סיכום עם קבוצה של בנקים, בהם בנק הפועלים ובנקים זרים, לצורך קבלת הלוואה שתאפשר להם לרכוש את המניות של אודי רקאנטי, לני רקאנטי ובני משפחה אחרים בקונצרן. מקורות מקורבים לקבוצה מסרו כי ההסכם מול הבנקים עדיין לא נחתם סופית, וכי הוא צפוי להיסגר תוך שבועיים.

על פי הסיכום, יעמיד בנק הפועלים לשניים הלוואה בהיקף של כ-300 מיליון דולר - כ-210 מיליון דולר עבור קרדן והיתרה עבור רקנאטי. כבטחונות להלוואה יעמידו השניים לרשות הבנק את המניות עצמן, הון עצמי שלהם וכן אופציות למניות אי.ד.י.בי. על פי הערכות, האופציות הארוכות שקיבל (ככל הנראה לטווח של מעל 5 שנים) הן שנתנו לבנקים את האפשרות להעמיד את ההלוואה בתנאים שניתנה.

משפחת רקאנטי שכרה את שירותיו של מנכ"ל דויטשה בנק בישראל, בועז שוורץ, כיועץ לעסקה. דויטשה בנק, ככל הנראה, פעל כיועץ בלבד ולא העמיד אשראי לרוכשים.

בכך מסתכם למעשה מהלך שהחל לפני מספר חודשים עם הודעתו של אודי רקנאטי על פרישה מעסקיו בישראל ועל רצונו למכור את חבילת המניות שהוא מחזיק בקונצרן אי.די.בי.

בהמשך התברר כי גם בני משפחה נוספים ממשפחות רקנאטי וקרסו מעוניינים למכור חלקים ממניותיהם, בעוד שליאון רקנאטי מבקש לשמור על השליטה - אך אין לו את מלוא את האמצעים הדרושים לכך.

מאותו שלב החל ליאון רקנאטי לחפש שותף אותו יכניס לגרעין השליטה בקונצרן, בחן מספר מועמדים ולבסוף בחר בחברת קרדן שבשליטת גינפלד. מבנה השליטה הסופי טרם נקבע רשמית, אולם על פי פרסום ב"הארץ" נראה כי דווקא קרדן תהיה בעלת חבילת המניות הגדולה בקונצרן עם 20%, בעוד ליאון רקנאטי יחזיק ב-18% ומשפחת קרסו ב-13% - סה"כ 51% שיבטיחו את השליטה לקבוצה.

החברים בקבוצת השליטה מנסחים בימים אלה פרטי הסכמי ההצבעה ותחומי האחרויות בקונצרן, וככל הנראה יהיה ליאון רקנאטי יו"ר וגרינפלד יכהן כמשנה ליו"ר. במקביל פעלו השניים להשגת מימון לעסקה, אותו סיכמו כאמור ביום שישי.

בעלי השליטה צפויים להמשיך בתהליך מכירת נכסים של קונצרן אי.די.בי, במטרה לצבור מזומנים אותם יהיה ניתן לחלק כדיווידנדים, שיאפשרו את הקטנת ההלוואות שנטלו לצורך רכישת השליטה.

על הגופים העומדים למכירה נמנים חברת הנדל"ן אזורים, חבילת המניות של סאיטקס בקריאו הקנדית ונכסים שונים בקבוצת אלרון-אלביט, שכבר הודיעה על מיזוג שתי החברות.

בימים האחרונים נרשמה פעילות מסחר ערה במניות אי.די.בי, אשר לפי אחד העיתונים מיוחסת לקרן השקעות זרה שצוברה מניות בהיקפים משמעותיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully