וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט פירסמה את שורות הקוד של חלונות CE

סוכנויות הידיעות

23.7.2001 / 20:01

תוכנת קוד פתוח מאפשרת למשתמשים לבצע שינויים בשורות הקוד; המהלך הוא ניסיון להתחרות עם תוכנות קוד פתוח, דוגמת לינוקס

מיקרוסופט העמידה את שורות הקוד של מערכת ההפעלה חלונות CE 3.0 לרשות מפתחי תוכנות ביום שישי האחרון בניסיון להתחרות עם מודל הפיתוח של תוכנות קוד פתוח, דוגמת לינוקס, שהפכו לנפוצות בשנים האחרונות.

תוכנת קוד פתוח מאפשרת למשתמשים לבצע שינויים בשורות הקוד, באופן שיענה על הצרכים שלהם, בתנאי שהשינויים יעמדו לרשות קהילת מפתחי התוכנות ללא כל תמורה.

המהלך של מיקרוסופט לכיוון תוכנת קוד פתוח שונה מהסכמים דומים שערכה חברת IBM (סימול IBM) עם לקוחותיה, בנוגע לקודים של מערכות ההפעלה של IBM, בכך שאינו מרשה ללקוחות מיקרוסופט לבצע שינויים בקוד, אלא רק להשתמש בקוד על מנת לפתור בעיות באפליקציות ולשפר את הטמעת התוכנה באפליקציות החברה. מיקרוסופט דורשת מלקוחותיה לדווח לה על באגים או בעיות שמתגלות, והחברה מבטיחה לפתור אותן בדרכים המקובלות.

עם זאת, חלק ממפתחי התוכנות חוששים כי הורדת הקוד הפתוח עלולה להוביל לסיבוכים משפטיים. החשש העיקרי הוא כי מיקרוסופט צפויה לתבוע מפתחי תוכנות קוד פתוח שהעתיקו את שורות הקוד של מערכת ההפעלה חלונות לפרויקטים משלהם, ועשויה לנצל את העובדה שהם הורידו את הקוד הפתוח כראייה במשפט. בעבר, ענקית התוכנה הגדירה חלק מרשיונות הקוד הפתוח כ"סרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully