וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות טאקט, בה מושקעים קבוצת שרפ"ק ויוסי ורדי, מזנקות ב-47%

שלומי גולובינסקי

24.7.2001 / 0:02

העלייה מסתכמת במחיר של חצי דולר בלבד, הנמוך בעשרות אחוזים מהמחיר בו בוצעו ההשקעות בחברה; טאקט קיבלה קו אשראי של 4 מיליון דולר

מניות חברת טאקט (סימבול TACX) מזנקות כעת במסחר ב-47% תוך שהן מרכזות מחזור גדול של 71 אלף מניות, לעומת מחזור מסחר ממוצע של כ-3,000 מניות מידי ערב. למרות העלייה החדה, מניות טאקט נסחרות בסך הכל במחיר של חצי דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 3.6 מיליון דולר.

טאקט היא חברה אמריקאית, אותה ייסד שמואל בן-טוב הישראלי, והיא מתמחה בשירותי e-Services, החל מגיבוש אסטרטגיית Web ועיצוב אתרים, דרך פיתוח ואינטגרציה ועד אירוח יישומי Web.

במארס 2000 נוצר קשר עם ארסנל משקיעים מכובד הכולל את חברת הניהול של פולריס 2 (DS Polaris), קבוצת אריסון, יוסי ורדי וקבוצת שרם פודים קלנר שהשקיעו 2.75 מיליון דולר על ידי רכישת 392.8 אלף מניות של החברה לפי מחיר של 7 דולרים למניה. המשקיעים אף קיבלו אופציה לשנתיים לרכוש מיליון מניות נוספות של טאקט במחיר של 13 דולר למניה.

טאקט רחוקה כיום בעשרות אחוזים ממחיר שיא של 7.5 דולר בו נסחרה בימי הפלא של חודש אפריל 2000. בתחילת חודש מאי הודיעה הנהלת הנאסד"ק למנהלי טאקט כי אם עד ה-1 באוגוסט 2001 החברה לא תצליח לעמוד בדרישות הסף של הבורסה, היא תימחק ממסחר.

טאקט סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 12 מיליון דולר והפסד נקי של 4.8 מיליון דולר. אולם, הבעיה העיקרית העומדת בפני טאקט היא לא ההפסדים הגדולים, אלא בעיקר היעדר מזומנים. בסוף הרבעון הראשון עמדה יתרת המזומנים של החברה על אפס, מה שחייב את החברה לחפש מקורות מימון חלופיים.

בהיעדר שוק הון פעיל ועם מניות מרוסקות, הצליחה טאקט לפני שבועיים לקבל קו אשראי של 4 מיליון דולר מ-Keltic Financial Partners. קו אשראי זה, צריך לציין, מחליף את קו האשראי הקודם של החברה שעמד על 2.1 מיליון דולר.

אגב, לא רק קבוצת שרם, ויוסי ורדי נפלו עם טאקט, גם חברת לוול 8 הנמצאת בשליטת חברת התוכנה לירז , השקיעה בטאקט 4 מיליון דולר על ידי רכישת 500 אלף מניות במחיר ממוצע של 8 דולרים למניה. החברה אף זכתה באופציה למשך שנתיים לרכוש 500 אלף מניות נוספות לפי מחיר של 13 דולר למניה, אולם בחרה כמובן שלא לממש אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully