וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו מכניסה בקרת יציבות אלקטרונית למגאן

איתמר סיידא

14.6.2006 / 14:27

מדובר במערכת שמונעת איבוד שליטה על הרכב במצבים מסויימים. עד כה המערכת שווקה כסטנדרט רק ברכבי יוקרה

חברת קרסו, יבואנית רנו בישראל משדרגת את רמת הבטיחות ומוסיפה מערכת יציבות אלקטרונית (ESP) לרנו מגאן.

ESP היא מערכת אלקטרונית חכמה שמטרתה למנוע מצבים של תת-היגוי והיגוי יתר. למערכת יש חיישנים בגלגלי הרכב המנטרים את אחיזת הכביש. במקרה של איבוד שליטה על הרכב, למשל בזמן סיבוב חד במהירות גבוהה, המערכת נכנסת לפעולה ובולמת גלגל אחד או יותר כדי שהרכב לא יסטה מהנתיב.

המערכת עולה כ-6,000 שקל ועד כה היא הייתה כסטנדרט רק ברכבי יוקרה. רנו מגאן תיהיה המכונית המשפחתית הראשונה בישראל בקבוצת רישוי 2 (120 אלף שקל) שמכניסה את המערכת כסטנדרט.

ממחקר של ארגון חברות הביטוח האמריקני לבטיחות בדרכים עולה כי אחד מכל שלושה בני אדם שנהרג כיום בתאונת דרכים עשוי להינצל אם היה לרכבו ESP.

כאמור לא מדובר במערכת חדשה וחלק ניכר מכלי הרכב בארה"ב כבר משווקים עם מערכת זו. אז למה דווקא עכשיו קבוצת קרסו מכניסה את המערכת למכוניות העממיות?

לדברי מנכ"ל הקבוצה איציק וייץ, רנו העולמית רואה בשוק של מדינות אפריקה ואסיה יעד אסטרטגי ולכן היה קל יותר לשכנע את רנו להכניס את המערכת כסטנדרט בישראל. לדברי וייץ זו הסיבה שדגמי 2007 של מגאן הושקו השנה באיחור של חודש.

סיבה נוספת להכנסת המערכת היא דווקא המדינה. בספטמבר 2005 נכנסו לתוקפן צווים של האוצר המוזילים את המס על אביזרי בטיחות לרכב במטרה לעודד את הציבור לרכוש מכוניות בטוחות יותר. את התוצאות של המהלך אנחנו מתחילים לראות ברנו מגאן.

דוגמא להפעלת המערכת ניתן לראות בסרטון שמצורף למטה והופק על ידי מנכ"ל "מסלולים" ראם סמואל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully