וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון עולה על התחזיות לרבעון השני; מצפה להגיע לרווחיות ברבעון הרביעי

רונן סרברניק

23.7.2001 / 23:53

הקמעונאית המקוונת דיווחה על הפסד של 16 סנט למניה לעומת תחזית אנליסטים ל-22; לא עמדה בתחזית ההכנסות; המניה יורדת ב-5.5% לאחר הסגירה

אמזון , הקמעונאית המקוונת, עלתה היום על תחזיות הרווח של האנליסטים עם הפסד של 16 סנט למניה. כמו כן, לא עמדה החברה בתחזית ההכנסות. אך חשוב מכל, החברה שמרה ההבטחה להגיע לרווחיות ברבעון הרביעי של השנה. המניה יורדת ב-5.5% במסחר לאחר הסגירה.

החברה דיווחה על גידול של 16% במכירותיה ל-668 מיליון דולר לעומת מכירות של 578 מיליון דולר ברבעון המקביל ולעומת תחזית אנליסטים ל-677.7 מיליון דולר. החברה רשמה הפסד של 58 מיליון דולר, מחצית ההפסד שרשמה ברבעון המקביל ולעומת תחזית אנליסטים להפסד של 22 סנט למניה.

אמזון דיווחה על הכנסות של 128 מיליון דולר מזרועותיה הבינלאומיות, לעומת 116 מיליון דולר ברבעון הקודם ו-73 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה רשמה שיפור של 32% ברווח הגולמי ל-180 מיליון דולר, לעומת 136 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה מסרה שהיא מצפה להכנסות של 625-675 מיליון דולר ברבעון השלישי וגידול נוסף של 10%-20% ברבעון הרביעי. אמזון מצפה לשולי רווח של 24%-27%, אך חשוב מכל, החברה טוענת שתעמוד ביעדיה ותרשום ברבעון הרביעי של השנה רווח בפעם הראשונה.

מספר דקות לפני פרסום הדו"ח הודיעה אמזון כי ענקית המדיה AOL -טיים וורנר תרכוש ממניותיה בסכום של 100 מיליון דולר. בנוסף, הודיעו החברות על הרחבת שיתוף הפעולה שנחתם ב-1997.

אמזון ויתרה על התרחבות דרך הכנסות ועברה להתמקד בהגדלת הרווחים מהפעילויות הנוכחיות, לאחר שהבטיחה שהיא תגיע לרווחיות ברבעון הרביעי.

החברה מיקדה את תשומת הלב למכירות מכשירי האלקטרוניקה, כלי המטבח וכלי העבודה מכיוון ששולי הרווח שלהם גבוהים יותר. כמו כן, מתמקדת החברה בהגדלת מגוון המוצרים שמוצעים בזרועותיה מעבר לים, באנגליה, גרמניה, צרפת ויפאן. לאחרונה הוסיפה החברה מוצרי אלקטרוניקה למדפי האתר באנגליה, ולאתר ביפאן נוספו דיסקים, סרטי וידיאו ומשחקי וידיאו.

בסוף חודש יוני הודיעה החברה על מבצע ה"משלוחים בחינם", אך הפסיקה אותו לאחר שבועיים, זמן קצר לאחר שבארנס אנד נובל נקטו בצעד דומה, ואחרי שלקוחות אמזון האשימו אותה בהעלאת מחירים שקיזזו את ההנחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully