וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרום: מיזוג קווי זהב וברק מותנה בפתיחת השוק לתחרות

הארץ

24.7.2001 / 0:33

במשרד התקשורת חוששים שאם שתי החברות לא יקבלו אישור להתמזג, הן עלולות לקרוס או לוותר על פעילותן בתחום השיחות הבינלאומיות

מאת הדר חורש

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, הודיע לחברות קווי זהב וברק כי יאשר את מיזוגן רק אם משרד התקשורת יחליט לפתוח את שוק השיחות הבינלאומיות לתחרות. שטרום סבור שבתנאים הנוכחיים עלול המיזוג לפגוע בתחרותיות ולהביא לעלייה במחירים.

בשוק השיחות הבינלאומיות פועלות כיום שלוש חברות: קווי זהב, ברק ובזק בינלאומי. משרד התקשורת התחייב בפניהן, כי לא יפתח את השוק לפני מתחרים נוספים עד סוף 2001. עם זאת, המשרד אינו מחויב לפתוח את השוק לתחרות במועד כלשהו.

במשרד לא החליטו עדיין אם יש לפתוח את השוק לתחרות, וכיצד יש לעשות זאת. בין היתר, נשקלת אפשרות לפתוח את השוק בצורה מוגבלת, כך שיתאפשר רק למספר מוגבל של חברות לספק שירותי תקשורת בינלאומית. משיחות מוקדמות שערך שטרום עם חברות בענף התקשורת התברר, כי חברות הסלולר סלקום ופרטנר מעוניינות להיכנס לשוק השיחות הבינלאומיות.

במשרד התקשורת חוששים שאם שתי החברות לא יקבלו אישור להתמזג, הן עלולות לקרוס או לוותר על פעילותן בתחום השיחות הבינלאומיות. סוגייה נוספת הנבחנת על ידי המשרד היא התשלום שישלמו החברות החדשות בענף תמורת הרישיון. קווי זהב וברק דורשות שהמתחרים החדשים יחויבו בתשלומים של מאות מיליוני שקלים כתחליף לדמי הגישה שהן נאלצו לשלם לחברת בזק עם כניסתן לענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully