וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות שערים במגזרי הטכנולוגיה עקב חששות מהדו"חות שיפורסמו לאחר הסגירה

רונן סרברניק

24.7.2001 / 0:54

במגזר התוכנה נרשמו עליות בעקבות דו"ח חיובי של צ'ק פוינט; דיסני ירדה ב-0.4% לאחר שהודיע על רכישת ערוץ הילדים, פוקס פמילי

המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים, לנוכח חששות מהדו"חות שיפורסמו לאחר הסגירה, מהקמעונאית המקוונת אמזון מחברת הטלפוניה AT&T (סימול T) ומטקסס אינסטרמנטס (סימול TXN). הנאסד"ק איבד 2% ונסגר מתחת לקו ה-2,000, הדאו ירד ב-1.4%.

מניית צ'ק פוינט רשמה עלייה של 3.3%, לאחר שהכפילה את רווחיה ברבעון השני של השנה. החברה דיווחה על הכנסות של 142 מיליון דולר, בהתאם לאזהרת הרווח המוקדמת שלה, אולם הרווח הנקי הגיע לכ-87 מיליון דולר או 33 סנט למניה, סנט אחד מעל לציפיות המוקדמות.

מתחרותיה של צ'ק פוינט בתחום אבטחת המידע רשמו מגמה מעורבת לאור הדו"ח החיובי. את העליות מובילה חברת נטוורק אסושיייטס (סימול NETA) שרושמת עלייה של 4%. CA, חברת התוכנה העוסקת גם בתחום אבטחת המידע, ירדה ב-1.2% לקראת הדו"ח שיפורסם לאחר הסגירה.

EMC, חברת אחסון המידע המובילה בעולם, הודיעה כי היא מצפה להגדיל את הכנסותיה ורווחיה בטווח הבינוני ביותר מ-20%, בעקבות המשך גידול הביקוש לניהול ואחסון מידע. מניות החברה, שאיבדו גובה בתקופה האחרונה לנוכח אזהרת רווח ודו"ח מאכזב, נסגרו בירידה של 0.5%.

דיסני (סימול DIS), חברת המדיה וענקית הבידור השנייה בגודלה בעולם, הודיעה כי תרכוש את רשת הכבלים פוקס פמילי בתמורה ל-3 מיליארד דולר במזומן ועוד 3.2 מיליארד דולר בדרך של כיסוי חובות. חיים סבן, מייסד פוקס פמילי, ישלשל לכיסו כ-1.5 מיליארד דולר כתוצאה מהעסקה. מניות דיסני נסגרו בירידה של 0.4% ופוקס (סימול FOX) נסגרה ללא שינוי.

מתמודדת נוספת מגיעה לקו הגמר ברכישת חטיבת הסיבים האופטיים של לוסנט . לאחר חודשים בהם המגעים בין לוסנט לאלקטל כבשו את הכותרות, מודיע ה"וול סטריט ג'ורנל" כי פורוקאווה אלקטריק, יצרנית הסיבים האופטיים היפאנית, קרובה מאוד לרכוש את חטיבת הסיבים ב-2.75 מיליארד דולר. המניה נסגרה בעלייה של 3.8%.

בית ההשקעות גולדמן סאקס (סימול GS) מתכוון לפטר 300 מעובדי מחלקת משאבי האנוש בשל חולשת השוק וצמצום היקף פעילותו. מניות גולדמן סאקס ירדו ב-1.5% לנוכח ההודעה, מניות המתחרה מריל לינץ (סימול MER) ירדו ב-1.3%.

עליות חדות במניות הנפט על רקע איומים על קיצוץ משמעותי מתפוקת הנפט ע"י אופ"ק. מחירי הנפט הגולמי התחזקו ב-2% לאחר שמזכ"ל אופ"ק, אלי רודריגז, ציין כי הקרטל מתכוון לקצץ את תפוקת בנפט במיליון חביות ליום. על רקע האיום המחודש בקיצוץ התפוקה נסחרו היום חוזי הנפט מסוג ברנט לספטמבר במחיר של 25.15 דולר לחבית.

על רקע דברי רודריגז רושמות מניות הנפט ירידות; אקסון (סימול XOM) ירדה ב-2%, טקסקו רשמה ירידה של 1.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully