וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק מטפס 0.7%

אסף רותם

15.6.2006 / 23:13

הבורסה בניו יורק פתחה בעליות, נייס עולה ב-3% לאחר ירידה של 17% מאז סוף מאי. סינרון מטפסת כ-2% בשל המלצה חמה של CIBC

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד דאו ג'ונס מטפס 0.2% בעוד מדד נאסד"ק מוסיף 0.7%. נייס מתאוששת מהנפילות האחרונות במניה, ומטפסת 2.7%. סינרון רוכבת על המלצה חמה של CIBC, ומטפסת 2.3%. טאואר הודיעה על חוזה נוסף ומטפסת 3.5%.

סקירת טרום מסחר:

לאחר שלושה ימים של ירידות שערים חדות, נבלמה אתמול המגמה השלילית בשוק המניות האמריקאי ומדדי המניות המובילים רשמו עליות בשיעור של 0.5% עד 1%. מדד ה-S&P 500, אשר נחשב לזה המשקף בצורה הטובה ביותר את בורסות וול סטריט, הוסיף אמש 0.5% לערכו, אולם נותר ברמתו הנמוכה ביותר מאז נובמבר, לאחר נפילה חודשית של כ-8%. מדד נאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה נותר ברמת שפל של שמונה חודשים, גם לאחר עלייה של 0.9% אתמול.

היום מצביעים החוזים העתידיים על עליות של 0.7% בנאסד"ק 100 ושל 0.5% ב-S&P 500 בפתיחת המסחר. כך שלפי שעה מצפים המשקיעים ליום חיובי שני ברציפות, לקראת פרסום נתוני התפוקה התעשייתית במאי וסקר הפעילות היצרנית בניו יורק. על פי סקר כלכלנים המתפרסם באתר בארונ'ס, עלתה התפוקה התעשייתית ב-0.2% בחודש שעבר, בהמשך לעלייה חדה של 0.8% באפריל.

סקר שעורך הבנק הפדרלי של ניו יורק, צפוי להצביע על התמתנות מסוימת בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני במדינה. כלכלנים בוול סטריט צופים בממוצע ירידה קלה של 0.4 נקודות במדד מנהלי הרכש ל-12 נקודות.

נתוני האינפלציה למאי, שפורסמו ביומיים האחרונים, הפכו את העלאת הריבית ב-29 ביוני לשיעור של 5.25%, לעובדה כמעט מוגמרת. גם העלאה נוספת לרמה של 5.5% ב-8 באוגוסט, נראית לפי שעה כבעלת סבירות לא מבוטלת. כך שכעת יופנה עיקר העיסוק בשוק לשאלה, האם הפד יעצור ב-5.25%, 5.5% או אף ימשיך להעלות את הריבית עד לשיעור של 6%. יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, ינאם היום בשיקגו בנושא האנרגיה, ולדבריו עשויה להיות השפעה על המסחר.

מניית יצרנית מערכות הלייזר לטיפולים רפואיים ואסתטיים, סינרון, נסחרת בחודש האחרון סביב מחיר של 20 דולר, לאחר שצנחה ב-55% מרמת השיא של דצמבר 2005. אתמול חזר בית ההשקעות CIBC על המלצת "תשואת יתר" לסינרון עם מחיר יעד גבוה של 38 דולר. ב-CIBC ציינו, כי לנוכח מגוון המוצרים הקיים של סינרון ואלו הממתינים בצנרת, מהווה מחירה הנוכחי של המניה שווי אטרקטיווי להתחלת או הרחבת פוזיציית ההשקעה בחברה. לדבריהם, נסחרת כיום סינרון במכפיל 8 בלבד (ללא ההוצאות על אופציות) על הרווח הצפוי ב-2007, בעוד שלמתחרותיה מעניק השוק מכפיל גבוהה הרבה יותר של 21%. עוד ציינו האנליסטים, כי בדיקות בשוק העלו שמכירות החברה ברבעון השני מתקדמות בהתאם למצופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully