וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע בוול סטריט: האם ההתאוששות תימשך?

18.6.2006 / 12:54

דו"חות של אורקל ובנק ההשקעות מורגן סטנלי יבלטו בשבוע של נתוני מקרו, המבשר על תחילת עונת המלפפונים של וול סטריט

השבוע הקרוב בוול סטריט צפוי להיות דל נתוני מקרו כלכליים ודו"חות כספיים של חברות, לצד תקוות המשקיעים כי ההתאוששות, שהחלה להירשם בשווקים לקראת סוף השבוע שעבר - תימשך, לאחר הירידות החדות של החודש החולף. עם זאת, משחקי המונדיאל בגרמניה ותחילתו של הקיץ - המבשר על עונת המלפפונים של וול סטריט - עשויים להביא לירידה במחזורי המסחר בבורסות לעומת השבועות האחרונים.

במוקד תשומת לב הסוחרים, תמשיך גם השבוע לעמוד סוגיית התגברות האינפלציה והעלאת הריבית. החוזים על הריבית הפדרלית (fed funds futures) בארה"ב, הנסחרים בבורסת החוזים של שיקגו, והמשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 100% לכך שהבנק הפדרלי יעלה את הריבית ב-0.25%, ל-5.25% בפגישתו ב-29-28 ביוני. החוזים צופים הסתברות של כ-70% להעלאת ריבית נוספת, ל-5.5% בפגישת הבנק הפדרלי באוגוסט, לעומת סיכוי אפסי שהעניקו לכך בתחילת שבוע שעבר. הבנק הפדרלי העלה בחודש שעבר את הריבית בארה"ב ב-0.25% לשיעור 5% - העלאת הריבית ה-16 ברציפות מאז יוני 2004.

החששות מפני האצה באינפלציה בארה"ב גברו בתחילת השבוע שעבר, לאחר שמדדי הליבה של מדד המחירים לצרכן (CPI) ומדד המחירים ליצרן (PPI) עלו בשיעור חד מהצפוי. עם זאת, נאום של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, ביום חמישי - שבו העריך היו"ר כי הציפיות בתחום האינפלציה "נחלשו במידת מה" - הרגיע במעט את החששות. ברננקי אמר עוד בנאום כי השפעת מחירי האנרגיה הגבוהים על הכלכלה היא מוגבלת.

בקרב בכירי הבנק הפדרלי, צפויים לנאום השבוע שניים: נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, ג'ק גוין, צפוי ביום שני לשאת נאום בנושא התחזית הכלכלית לארה"ב בכנס בנקאים. ביום חמישי, עתידה נשיאת הבנק הפדרלי של קליבלנד, סנדרה פיאנלטו, לשאת דברי פתיחה בכנס בנקאים.

חזית המקרו תיפתח השבוע ביום שלישי, עם פרסום נתוני התחלות והיתרי הבנייה לחודש מאי. כעבור יומיים, ביום חמישי, עתיד לצאת מדד המדדים המובילים לחודש מאי. שבוע המסחר של נתוני המקרו יסתיים ביום שישי, עם פרסום ההזמנות למוצרים בני קיימא למאי.

דלילות צפויה גם בתחום הדו"חות הכספיים השבוע. במגזר הטכנולוגיה צפויים לעמוד בקידמת הבמה הדו"חות הרבעוניים של ענקית התוכנות העסקיות אורקל (סימול ORCL), אשר יפורסמו ביום חמישי. בשבוע שעבר העלתה אורקל את תחזיותה בשורה התחתונה והעליונה לרבעון האחרון, על רקע זינוק של 32% בהכנסות ממכירת רשיונות תוכנה חדשים. החברה צופה כעת כי רווחיה ברבעון הכספים הרביעי שלה, אשר הסתיים בסוף מאי, גדלו ב-20% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-24 סנט למניה. זאת לעומת תחזית קודמת לרווח רבעוני של 23-21 סנט למניה.

אורקל צופה כי הכנסותיה ברבעון צפויות להסתכם ב-4.85 מיליארד דולר - זינוק של 25% לעומת התקופה המקבילה, ומעל לתחזית הקודמת של החברה לצמיחה של 17%-13% בהכנסות. אורקל צופה כעת גידול של 32% במכירות של רישיונות תוכנה חדשים ברבעון, ל-2.12 מיליארד דולר - מעל לתחזית הקודמת של החברה לצמיחה של 18%-8% במכירות.

עוד במגזר הטכנולוגיה, קבלנית ייצור רכיבי האלקטרוניקה סולקטרון (סימול SLR), תפרסם אף היא את תוצאותיה הכספיות ביום חמישי.

יום קודם לכן, ביום רביעי, צפויים להתפרסם הדו"חות הרבעוניים של בנק ההשקעות מורגן סטנלי (סימול MS) ושל פדקס (סימול FDX) - חברת השילוח האווירי הגדולה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully