וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטיבנק הצליח לסגור את הפוזיציה של פישמן ללא הפסד

רם דגן

19.6.2006 / 7:52

הפוזיציה של פישמן בסיטיבנק נסגרה מיד עם תחילת הירידות בלירה הטורקית לפני כחודש, בעקבות בקשתו של פישמן

בניגוד לבנקים המקומיים - ובנק הפועלים בראשם - שהסתבכו עם ההשקעה הכושלת של אליעזר פישמן במט"ח, הבנק הזר סיטיבנק, שמימן גם הוא חלק מעסקות המט"ח של פישמן, הצליח לחמוק מההפסדים. הפוזיציה של פישמן בסיטיבנק נסגרה מיד עם תחילת הירידות בלירה הטורקית לפני כחודש. סגירת הפוזיציה נעשתה בעקבות בקשתו של פישמן. ככל הידוע, פישמן לא הצליח לסגור באותה המהירות את הפוזיציה בבנקים הישראלים, בין היתר הואיל ומדובר בחשיפות גדולות יותר. ההערכה היא כי היקף החשיפה של סיטיבנק להשקעת המט"ח של פישמן היה כמה עשרות מיליוני דולרים.

בעקבות סגירת הפוזיציה נוצרו הפסדים בחשבון של פישמן בסיטיבנק, אך נודע כי ההפסדים כוסו על ידי פישמן כמעט מיד. מקור בכיר בענף האשראי הסביר כי מדיניות החשיפות של סיטיבנק - כמו יתר הבנקים הזרים הפועלים בישראל - נחשבת קשוחה יותר מאשר זו של הבנקים המקומיים. "בהשוואה לבנקים המקומיים, לבנקים הזרים יש פחות סנטימנטים לאנשי העסקים המקומיים, בין היתר מכיוון שיש להם פחות פעילות שקשורה בהם", אמר המקור.

"אי לכך לסיטיבנק לא היתה בעיה לסגור את הפוזיציה של פישמן בלי להמתין יותר מדי, ובכך להישאר בלי הפסד שאינו מכוסה. אנשי העסקים המקומיים יודעים שעדיף לא להסתבך עם הבנקים הזרים, ולכן הם מזדרזים לכסות את ההפסדים שלהם", הסביר אותו מקור בכיר את ההצלחה של סיטיבנק לסגור את הפוזיציה ולגבות את ההפסדים שהצטברו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully