וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להכין קפה כמו בבית קפה

איתמר סיידא

19.6.2006 / 13:51

בדקנו את מכונת הקפה האוטומטית של seaco. תמורת 6,300 שקל תקבלו מכונה קלה לתפעול שמכינה קפה משובח

לאחרונה מכונת הקפה הפכה לסטנדרט בחלק לא קטן מהבתים בישראל. אומנם על פי נתוני נילסן, לקפה עלית יש נתח שוק נכבד אך בשנים האחרונות חלה עלייה במכירות של מכונות קפה בארץ.

יש מספר סוגים עיקריים של מכונות אספרסו, הראשונה זו מכונה שעובדת על קפסולות. החלוצה בתחום הזה בארץ היא נספרסו שאף פתחה לפני מספר שנים בוטיק קפה בכיכר המדינה בו היא מוכרת מכונות קפה וקפסולות מתוצרתה. מכונות אלה נחשבות ליקרות לטווח ארוך בשל עלות הקפסולות. הסוג השני הם מכונות אספרסו שעובדות על קפה טחון ומחירם מתחיל ממאות בודדות ועד אלפי שקלים. והסוג האחרון והיקר הם מכונות אוטומטיות שטוחנות את הקפה, מוזגות אותו ומנקות את עצמם. מכונות אלה עולות החל מ-5,000 שקל והשמים הם הגבול.

כזו היא מכונת האספרסו של saeco מדגם Incanto Deluxe sbIncanto. נתחיל עם המפרט שלה, המכונה מכילה 2 דודים אחד להקצפה והשני להכנת הקפה בלחץ של 15 באר, למכונה צג קטן שמתריע במידה וחסרים פולי קפה או לחילופין כאשר הגיע הזמן לנקות את החלקים הפנימיים שלה. בנוסף, יש לה מטחנת קפה המאפשרת שליטה בכמות הקפה ועובי הטחינה. פיית המזיגה מתכווננת בהתאם לגובה הכוס, תיכנות כמות הקפה שתימזג לכוס, מערכת לניקוי אבנית, וכפתור המאפשר לקבל כמות קרמה גדולה יותר או לחילופין חליטת קפה עדינה יותר. כמו רוב המכונות גם לsaeco שלבדקנו יש מגש לחימום כוסות. למפונקים יש אפשרות לכוון את המכונה כך שבשעה מסוימת היא תכין את הקפה לבד.

מיד עם ההדלקה, המכונה שוטפת את עצמה ולאחר כדקה היא מוכנה להפעלה. מדובר במכונה אוטומטית לחלוטין שבהפעלה הראשונה צריך לתכנת אותה לפי הכוסות בבית. מדובר בפעולה מאוד פשוטה שלא לוקחת יותר מידי זמן. למכונה 3 כפתורי הכנת קפה (אספרסו, אספרסו ארוך וקפוצ'ינו) כאשר לחצנו על אחד הכפתורים המכונה החלה לטחון את פולי הקפה ולאחר שניות ספורות הקפה נמזג לכוס וריח מדהים התפשט בבית. את כל השאריות של הקפה המכונה זורקת באופן אוטומטי למעין פח שנמצא בתוך המכונה וכל 10 כוסות הצג מתריע שצריך לרוקן את ה"פח". לטובת חובבי הקפוצ'ינו בדקנו גם את המקציף, ותוך שניות ספורות, החלב הפך לקצף סמיך וחם בדיוק בטמפרטורה הנכונה.

מתאימה לכל אחד שאוהב קפה טוב

והקפה, אוי הקפה פשוט מצויין. כל הנסיינים שטעמו את הקפה אהבו אותו או אם נדייק, ממש התלהבו ממנו ואף אמרו כי טעמו מאוד דומה לקפה שהם שותים בבתי קפה. במסגרת הניסוי נתנו לנסיינים קפה מהמכונה הזאת וממכונה פחות משוכללת. כולם ידעו לזהות מיד איזו מכונה עשתה את הקפה ונתנו ציון מצויין לקפה שיצא מהמכונה של saeco.

למכונה יש עוד מספר פיצ'רים מאוד מעניינים הניתנים לתכנות: מצב חיסכון באנרגיה – ניתן לבחור תוך כמה זמן ללא שימוש המכונה תכבה את הדודים ומגש החימום.
שינוי טמפרטורת הקפה – באפשרות זו ניתן לבחור בין טמפרטורה נורמלית, גבוהה מאוד ונמוכה. יש לציין כי הטמפרטורה המקסימלית תיהיה בסביבות 90 מעלות כדי לא לשרוף את הקפה. בנוסף, למכשיר יש מנגנון שנקרא "מערכת חליטה מוקדמת" והוא רשום כפטנט של חברת saeco. מטרתו, ניצול מקסימלי של הארומה בקפה באמצעות חליטה ראשונית, השהייה וחליטה מלאה לאחר מכן. יש לציין שמדובר בהשהייה של מספר שניות אך ניתן לבטל את הפעולה באמצעות התפריטים של המכונה.

מכונת הקפה שבדקנו לא דורשת השקעה רבה הטיפול השוטף. בין הכנת כוסות הקפה אין צורך לעשות כלום. מומלץ לשטוף פעם ביום את מקציף החלב, כאמור כל 10 כוסות צריך לרוקן את הפח שאוסף את שאריות הקפה, כל שבוע (בהתאם לשימוש) מומלץ לשטוף את יחידת החליטה – פעולה שעורכת דקות ספורות. למכונה יש פילטר שתפקידו למנוע הצטברות אבנית. את הפילטר יש להחליף בערך כל שלושה חודשים. מפחדים שתשכחו לעשות את אחד הפעולות? אין מה לדאוג, המכונה תזכיר לנו כאשר יגיע הזמן.

לסיכום: מדובר במכונה מצויינת השייכת לחברה גדולה ואמינה (ל-saeco נתח שוק של 30% באירופה וכמעט כפול מזה באיטליה). התפעול שלה נוח לעומת הרבה מכונות בשוק והקפה יוצא מאוד מאוד משובח. המכונה מתאימה לכל אחד שאוהב קפה טוב אך לא אוהב או יודע להתעסק בהכנה עצמה או בטחינה של הקפה.

המחיר: 6,300 שקל אך מצאנו באינטרנט גם ב-5,800 שקל
5,300 שקל לדגם ללא הצג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully