וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורבוטק מאבדת כ-3%

עומרי כהן

19.6.2006 / 23:05

HSB חתך את ההמלצה לאורבוטק מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי". גולדמן סאקס חזר לסקר את אמדוקס בהמלצת "תשואת שוק" - המניה עולה ב-1.3%


בוול סטריט נרשמת היום מגמת מסחר מעורבת עם תנודות מתונות במדדי המניות המובילים. מדד נאסד"ק מאבד 0.3%, מדד נאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה יורד ב-0.2%, מדד דאו ג'ונס נותר כמעט ללא שינוי ומדד S&P 500 מאבד 0.2%. בשוק הסולידי עולה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.009% ל-5.137%.

לאחר ראלי אמצע השבוע, ננעל יום המסחר האחרון בוול סטריט בשבוע שעבר דווקא בירידות. מדד S&P 500 ירד ב-0.4% ל-1,251 נקודות, אולם איבד בשבוע כולו רק 0.1% מערכו. נאסד"ק ירד ב-0.7% ל-2,129 נקודות והשלים ירידה שבועית של 0.2%. דאו ג'ונס נותר ללא שינוי ב-11,014 נקודות והיה היחיד שעלה בשבוע כולו - ב-1.1%.

הראלי של אמצע השבוע הוסבר בדברי יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, באשר ליכולתה של כלכלת ארה"ב להתמודד עם עליית מחירי הנפט. עם זאת, נראה כי עבור משקיעים רבים הפכו חלק ניכר מהמניות ה"איכותיות" לזולות בעקבות הירידות האחרונות, ויצרו לפתע הזדמנויות קנייה במחירים אטרקטיוויים.

עליית מחירי הנפט התקבלה כבר כחלק טבעי משוק ההון בחודשים האחרונים, ונראה כי חשיבותה יורדת בהתאם לאחר שהפכה להנחת מוצא. עם זאת, בימים האחרונים הנפט שינה כיוון לאור ההתפתחויות במתיחות בין ארה"ב לאיראן בנושא הגרעין האיראני. נראה כי הפליק-פלאק האמריקאי - מעמדה של "לא יהיה שום משא ומתן או ויתורים בנושא זה" - לעמדה הנוכחית - על סף פתיחת משא ומתן להסדר הבעיה - דווקא הרגיע במעט את החשש בשווקים בנוגע למחירי הנפט. הנוזל השחור איבד בשבוע שעבר 2.4% והיום יורד עוד 38 סנט ל-69.5 דולר לחבית. מגמה עקבית של ירידה במחירי הנפט, עד כמה שלא נראית אפשרית טרם פתיחת עונת ההוריקנים והיציבות בביקושים באסיה, עשויה לשנות אתת תמונת הצמיחה בארה"ב, בפרט לנוכח דברי ברננקי.

מי שעשויות להיות מושפעות מכך בקרב המניות הישראליות, אם כי לרעה, הן אלון USA ודלק US. ביום שישי, הודיעה אלון USA, המפעילה בית זיקוק בטקסס ותחנות תדלוק בדרום ארה"ב, כי חתמה על הסכם ל-15 שנה עם חברת צינורות הנפט Centurion. ההסכם יעניק לאלון את האפשרות להעביר לבית הזיקוק נפט גולמי בהיקף של לפחות 21.5 אלף חביות מדי יום. היום יורדת אלון USA ב-1.1% ל-28.1 דולר.

דלק US טיפסה בשלושת ימי המסחר האחרונים בכ-12% לאחר שהודיעה על הסכם לרכישת 43 חנויות נוחות תמורת 46 מיליון דולר. עם זאת, עלייה זו באה לאחר שהמניה איבדה מאז הנפקתה במאי כמעט רבע מערכה. היום היא יורדת ב-1.5% ל-13.6 דולר.

משקיעיה של קומברס לא רוו נחת בשלושת החודשים האחרונים. ביום שישי השלימה המניה נפילה של 31% מאז התפוצצות פרשת האופציות באמצע מארס, בגינה עשויה החברה להימחק בקרוב מהמסחר בנאסד"ק. היום עשויים לקבל אלה מעט רוח גבית מבית ההשקעות CIBC, אשר חזר אמש על המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 30 דולר. זאת, משום שבדיקת העסקים שערכו האנליסטים הצביעה על פעילות בריאה. לפי התוצאות החלקיות ששיחררה החברה בשבוע שעבר, הצטמצם צבר ההזמנות ב-7% ברבעון הראשון ל-741 מיליון דולר וגרם לחששות בקרב משקיעים רבים. למרות זאת, ב-CIBC ציינו כי זו איננה תופעה חריגה לרבעון הראשון בקומברס. קומברס עולה כעת ב-0.1% ל-20.1 דולר.

אורבוטק מאבדת 3.3% ל-23 דולר לאחר שבנק ההשקעות HSBC חתך את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" וצירף מחיר יעד של 26.6 דולר.

גולדמן סאקס חזר לסקר את חברת אמדוקס עם המלצת "תשואת שוק" למניה, לאחר שהחברה השלימה את העסקה לרכישת קיופאס האמריקאית. בגולדמן סאקס ציינו, כי מעמדה התחרותי של אמדוקס בשוק הולך ומתחזק, והוסיפו כי לאור המומנטום החיובי בעסקי החברה, היא תוכל לעמוד בתחזיות הנוכחיות ל-2006 ול-2007, ואולי אף להכותן. אמדוקס עולה כעת ב-1.3% ל-34.5 דולר.

בית ההשקעות הישראלי, לידר ושות', העלה את הממלצה למניית נייס, מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". נייס יורדת ב-0.3% ל-23.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully