וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסאות מוסיקליים בין ממשל ארה"ב לגולדמן סאקס

19.6.2006 / 17:20

רוברט זוליק פורש מסגנות שר החוץ וחוזר לבית ההשקעות. ביוני מינה בוש את הנרי פולסון, מנכ"ל גולדמן סאקס לשמש כשר האוצר

כיסאות מוסיקליים בין גולדמן סאקס לממשל האמריקאי: סגן שרת החוץ רוברט זוליק אשר לא זכה במשרת שר האוצר, חוזר לענק הפיננסים; שר האוצר החדש הוא הנרי פולסון, המנכ"ל הפורש של גולדמן סאקס. כך הודיעה היום ד"ר קונדליסה רייס, שרת החוץ בתקופת כהונתו השנייה של ג'ורג' בוש.

ענק הפיננסים גולדמן סאקס, הכריז היום בישיבת הדירקטוריון שהתכנסה בבייג'ין על גארי קון וג'ון ווינקלרייד כנשיאים שותפים. בתחילת החודש מונה לויד בלנקפיין כמנכ"ל במקומו של פולסון הפורש. בנק ההשקעות גולדמן סאקס הוא השלישי בגודלו בארה"ב.

הנשיאים החדשים, שיכהנו במשותף, מגיעים מצמרת אגף המסחר ואגף ההשקעות ומשקפים את שני התחומים המצליחים ביותר בגולדמן סאקס בשנים האחרונות - מסחר ומכירת ניירות ערך וכן פעילות חיתום ומיזוג חברות.

רוברט זוליק שירת שש שנים תחת ממשל בוש והיה השליח האמריקאי הבכיר לאיזור הסכסוך האלים בדראפור שבמערב סודאן. מאז שנת 2003 נהרגו במהלך הסכסוך 180,000 בני אדם. זוליק גם היה הנושא ונותן הבכיר של ממשל ארה"ב מול ממשלת סין.

זוליק בן ה-52 הביע את רצונו להתמנות לשר אוצר במקומו של ג'ון סנואו הפורש. אך בוש החליט, בתחילת יוני, למנות את הנרי פולסון, מנכ"ל גולדמן סאקס המוערך לתפקיד הבכיר. זוליק הודיע זה מכבר, כי אם לא יתמנה לשר אוצר יפרוש מתפקידו הנוכחי בממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully