וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות

עומרי כהן

19.6.2006 / 23:56

מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ל-2,110 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.7% ל-10,942 נקודות

נתונים מקרו כלכליים כבדי משקל לא פורסמו היום בארה"ב, אולם דברים שאמר נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, ג'ק גוין, בדבר האינפלציה ה"מטרידה", החזירו לקידמת הבמה את החששות מפני הצורך בהעלאות נוספות של הריבית, כדי לשמור על יציבות המחירים. בתגובה לדברים, התחלפה בוול סטריט פתיחה חיובית של המסחר בירידות שערים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.9% ל-2,110 נקודות, מדד דאו ג'ונס איבד 0.7% ל-10,942 נקודות, מדד S&P 500 ירד ב-0.9% ל-1,240 נקודות ומדד נאסד"ק 100 מוטה הטכנולוגיה איבד 0.9% ל-1,548 נקודות. בשוק הסולידי עלתה התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ב-0.017% ל-5.145%.

בהרצאה בפני איגוד הבנקאים של מדינת ג'ורג'יה, חזר גוין על דבריו מלפני כשבועיים, כי הסיכונים מעליות מחירים מהירות בארה"ב הם גבוהים, וכי הנתונים הכלכליים כבר משקפים כיום האטה בשיעור הצמיחה, לעומת זה שנרשם ברבעון הראשון. בשבוע הבא ייפגשו בכירי הבנק הפדרלי המרכזי ליומיים של דיונים, ועל פי מרבית התחזיות בשוק, יוחלט בתום הישיבה להעלות את הריבית הבסיס בארה"ב ב-0.25% ל-5.25%. החוזים על הריבית הפדרלית הצביעו היום על סבירות של 77% להעלה נוספת של הריבית ל-5.5% באוגוסט, אולם גם על סבירות גבוהה עוד יותר שרמת ריבית של 5.5% תישמר עד סוף 2006.

חדשות מרעישות לא התקבלו גם מכיוון של החברות הישראליות בוול סטריט. בלעדיהן, הושפעו מניות רבות מהמגמה הכללית בשוק, בעוד אחרות נסחרו בהשפעת עדכונים שסיפקו האנליסטים. כך למשל, חזר בנק ההשקעות, גולדמן סאקס, לסקר את חברת אמדוקס עם המלצת "תשואת שוק" למניה, לאחר שהחברה השלימה את העסקה לרכישת קיופאס האמריקאית. בגולדמן סאקס ציינו, כי מעמדה התחרותי של אמדוקס בשוק הולך ומתחזק, והוסיפו כי לאור המומנטום החיובי בעסקי החברה, היא תוכל לעמוד בתחזיות הנוכחיות ל-2006 ול-2007, ואולי אף להכותן.

מניית אמדוקס, שהוסיפה בשנה האחרונה כ-25% לערכה, אומנם לא זכתה מגולדמן סאקס להמלצה החמה ביותר האפשרית, אולם בבנק ההשקעות הדגישו כי הם ממשיכים להחזיק בדיעה חיובית לגבי ביצועי המניה בטווח הארוך, לאור האפשרות לתוצאות טובות בכ-20%-15% מהתחזיות, שתשיג החברה בעתיד. בתגובה לדברים, עלתה אמדוקס ב-0.6% ל-34.2 דולר.

מנגד, ירדה מניית יצרנית מערכות הבדיקה האופטיות, אורבוטק, ב-3.2% ל-23 דולר, לאחר שהבנק הבריטי, HSBC, חתך את ההמלצה למניה מ"תשואת יתר" ל"נייטרלי" וצירף לה מחיר יעד של 26.6 דולר.

בית ההשקעות רות' קפיטל חתך את ההמלצה למניית חברת התרופות, תרו, מ"קנייה" ל"החזק", עקב הגידול בתחרות בשוקי הפעילות המרכזיים של החברה. בנוסף, הפחית האנליסט מארק טיילור את התחזיות ל-2007 ואת מחיר היעד למניה מ-18 דולר ל-12 דולר. תרו נפלה בתגובה ב-5.6% ל-10.6 דולרים.

בית ההשקעות, אוסקר גרוס, העלה את ההמלצה לספקית מערכות ההקלטה, נייס, מ"החזק" ל"קנייה", לאחר שהמניה איבדה בשבועיים האחרונים כ-14% מערכה. בסקירה למשקיעים, העריך האנליסט רוני בירון, כי הנסיגה האחרונה במחיר המניה לא מעידה על בעיה ספציפית הקשורה לפעילותה של נייס והוסיף, כי לא נרשמה האטה במנועי הצמיחה של החברה. בירון גם ציין, כי הוא רואה בחולשה האחרונה במניה הזדמנות קנייה למשקיעים וצירף לנייס מחיר יעד של 30 דולר. גם בלידר ושות' העלו את ההמלצה לנייס, מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". עם זאת, המניה דווקא ירדה היום ב-2.4% ל-23.3 דולר.

טבע קיבלה מה-FDA אישור סופי לשווק בארה"ב גירסה גנרית לטבליות מסוג פרוסקאר של חברת מרק להקלת הסימפטומים של גידול שפיר בבלוטת הערמונית עם מכירות שנתיות של 406 מיליון דולר. טבע, שגם זכתה לבלעדיות גנרית של 180 יום, תחל את שיווק הגירסה הגנרית באופן מיידי. למרות החדשות איבדה טבע 1.7% ל-35.3 דולר.

משקיעי קומברס לא רוו נחת בשלושת החודשים האחרונים. ביום שישי השלימה המניה נפילה של 31% מאז התפוצצות פרשת האופציות באמצע מארס, בגינה עשויה החברה להימחק בקרוב מהמסחר בנאסד"ק. אתמול חזר בית ההשקעות CIBC על המלצת "תשואת יתר" למניה עם מחיר יעד של 30 דולר וציין, כי בדיקת עסקי החברה הצביעה על פעילות בריאה. על ירידה של 7% בצבר ההזמנות ל-741 מיליון דולר, אמרו האנליסטים, כי זו איננה תופעה חריגה לרבעון הראשון בקומברס. קומברס עלתה היום ב-0.4% ל-20.2 דולר.

בית ההשקעות אנטרברג ציין, כי עסקת נוקיה-סימנס צפויה להשפיע לרעה על חברת אלווריון. לדברי האנליסט ריץ' צ'רץ', סימנס מפיצה מזה שנים את מוצרי התקשורת של אלווריון לרשתות הטלפון הקווי, אולם הקשרים העסקיים בין שתי החברות הולכים ומצטמצמים ומגמה זו צפויה לדעתו להימשך.

צ'רץ' הוסיף, כי נוקיה היתה עשויה להוות רוכשת אפשרית של אלווריון, או לפחות שותפה אסטרטגית בתחום טכנולוגיית ה-WIMAX, אולם ההסכם עם סימנס מבטל להערכתו הזדמנות אפשרית זו לאלווריון. זאת, מאחר שהוא מקנה לנוקיה אחזקה משותפת בפלטפורמת ה-WIMAX של סימנס. אלווריון הגיבה לחדשות בירידה של 2.7% ל-6.2 דולרים.

מנגד, העריך צ'רץ' כי עסקת נוקיה-סימנס לא תפגע בקשרים העסקיים של סרגון עם נוקיה, מאחר שסרגון אינה מתחרה בסימנס. עם זאת, לדבריו, התמקדותן של נוקיה וסימנס בשילוב הפעילויות שלהן עשוי להביא לשיבושים במכירות של סרגון לנוקיה בטווח הקצר. סרגון נותרה ללא שינוי ב-4.8 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully