וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג עלה ל-4.458 שקלים

טל לוי

20.6.2006 / 15:53

היורו היציג טיפס קלות ב-0.1% ושערו נקבע על 5.995 שקלים


על אף התחזקות קלה אתמול, ממשיך הדולר להיסחר ברמה נמוכה יחסית סביב 4.45 שקלים - רמה הגבוהה אך במעט מזו בה נסחר לפני כחודש ואשר היוותה דאז שפל של שנה. המטבע האמריקאי הוסיף היום 0.29% ושערו נקבע על 4.458 שקלים ואילו היורו הוסיף 0.1% ושערו נקבע על 5.995 שקלים.

אתמול היה זה נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, ג'ק גוין, שהלחיץ את השווקים כאשר דיבר על האינפלציה ה"מטרידה". דבריו של גוין החזירו לקידמת הבמה את החששות מפני הצורך בהעלאות נוספות של הריבית כדי לשמור על יציבות המחירים.

"ביום שישי הקודם היה הדולר ברמה של 4.48 שקלים. אז הגיעה ההורדה במע"מ והקיצוץ הצפוי בביטחון, והדברים הללו חיזקו את השקל והעלו אותו לרמות חדשות של סביב 4.45 שקלים. כעת מתנהג המטבע האמריקאי בעיקר לפי הנעשה בעולם", כך מוסרים מחדר העסקות של מט"ח 24.

בסוף החודש צפוי יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי להכריז על גובה הריבית במשק האמריקאי וכרגע יש סבירות של כ-80% שזו תעלה בסוף החודש ב-0.25% ל-5.25%. לפני כשלושה שבועות עמדה הסתברות זו רק על 50%, אולם לאחר מכן דיבר ברננקי על האינפלציה ובשוק הניחו שהכוונה להעלאת ריבית, כך שהדולר התחזק גם מול היורו.

"מה שחשוב יותר הם הדברים שיגיד ברננקי לאחר הודעתו על גובה הריבית", אומרים בחדר העסקות, "כלומר - השאלה האם מדובר בהעלאת הריבית האחרונה או שמא זו תמשיך לעלות".

ביום שני הקרוב צפוי נגיד בנק ישראל להודיע על גובה הריבית במשק וההערכה היא כי גם זו תעלה, לאור ההערכות על העלאת ריבית בארה"ב. השוק מצפה לשתי ההעלאות האלה והפתעה באחת מהן תשנה את כיווני המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully