וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הפניקס הועברה לאישור הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר

הארץ

24.7.2001 / 9:22

מאת שלומי שפר

המו"מ בין קבוצת מאיר ליוסי חכמי לרכישת חברת הביטוח הפניקס הישראלית הושלם ככל הנראה. בימים האחרונים נעשתה פנייה בלתי רשמית לפיקוח על הביטוח במשרד האוצר, על ידי מקורבים לקבוצה הרוכשת, כדי להבין מהם התנאים הנדרשים מגוף המעוניין לרכוש חברת ביטוח.

לדברי מקורבים למו"מ, משמעות הפנייה לפיקוח היא כי העסקה בין בעל השליטה בפניקס, יוסי חכמי, לבין יעקב שחר מקבוצת מאיר, כבר סוכמה. לדבריהם, פנייה כזאת לא היתה נעשית אלמלא היו סיכויים גבוהים לסגירתה. המקורבים אמרו כי הם מקווים שאישור הפיקוח לביצוע העסקה יביא לחתימתה.

המו"מ לרכישת הפניקס מתנהל מזה שלושה חודשים בין קבוצת מאיר, בראשות שחר וישראל קז, לבין חכמי, המחזיק יחד עם בני משפחתו כ-58% ממניות הפניקס.

רכישת חלקו של חכמי תתבצע לפי שווי חברה של 500 מיליון דולר, המגלם את פרמיית השליטה בחברה. לפיכך יקבל חכמי על חלקו כ-290 מיליון דולר. כמו כן, שחר אמור לרכוש את חלקו של שלמה אליהו בחברה, העומד על כ-38%, לפי שווי חברה של 400 מיליון דולר. אליהו אמור לקבל כ-150 מיליון דולר על חלקו.

מקורבים לאליהו אמרו כי עוד לא סוכמה עימם העסקה. בעבר כבר התבטאו כי יסכימו לעסקה, אם זו תתבצע לפי התנאים שסוכמו לראשונה, לפני כשלושה חודשים. המקורבים למו"מ אמרו כי אין כעת טעם לחתום עם אליהו, שכן עד שיתקבל אישור הפיקוח לא תתבצע כל חתימה, לא מול חכמי ולא מול אליהו.

מכיוון שמדובר ברכישת שליטה בחברת ביטוח, האישור של הפיקוח עשוי לקחת כמה שבועות. דרישת הפיקוח מגוף המעוניין לרכוש שליטה בחברת ביטוח היא יחס של בין 2 ל-3 בין ההון העצמי לבין שווי גרעין השליטה בחברה, לפי השווי בו בוצעה העיסקה.גרעין השליטה בחברה יכול לנוע בין 33% ל-51%. בכל מקרה יצטרך שחר להציג הון עצמי של כמה מאות מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully