וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: תרו מתאוששת עם עלייה של 3.8%

שרון שפורר

20.6.2006 / 23:11

תרו איבדה אתמול כ-6% בתגובה להפחתת המלצה. נס זכתה בחוזה של 72 מיליון שקל אך מתממשת ב-1.6%. טבע עולה ב-0.8%

נתונים מעורבים באשר לשוק הנדל"ן שפורסמו היום מכבידים על וול סטריט בפתיחת המסחר. נאסד"ק מדשדש במקום כמעט ללא שינוי סביב 2,110.9 נקודות ודאו ג'ונס נסחר בעלייה של 0.2% ל-10,962.8 נקודות.

עוד לפני הפתיחה, פורסמו נתוני התחלות הבנייה בחודש מאי. התחלות אלו קפצו בחודש החולף ב-5% לקצב שנתי של 1.957 מיליון יחידות לעומת 1.863 מיליון בחודש אפריל וגבוה מהצפי לקצב שנתי של 1.87 מיליון יחידות.

מצד שני, בעוד נתון זה מחזק את החששות מאינפלציה אשר מכבידים על המסחר בארה"ב מאז תחילת גל הירידות באמצע חודש מאי ומהצורך בהמשך העלאות ריבית, הרי שמספר אישורי הבנייה בחודש החולף נפל ל-1.932 מיליון יחידות - הרמה הנמוכה מאז נובמבר 2003 ונמוך מהצפי לירידה אמנם אך עד לקצב שנתי של 1.95 מיליון יחידות בלבד.

דברים שאמר אתמול נשיא הבנק הפדרלי של אטלנטה, ג'ק גוין, בדבר האינפלציה ה"מטרידה", החזירו לקידמת הבמה את החששות מפני הצורך בהעלאות נוספות של הריבית, וגררו את המדדים המובילים לירידות של קרוב ל-1%. בהרצאה בפני איגוד הבנקאים של מדינת ג'ורג'יה, חזר גוין על דבריו מלפני כשבועיים, כי הסיכונים מעליות מחירים מהירות בארה"ב הם גבוהים, וכי הנתונים הכלכליים כבר משקפים כיום האטה בשיעור הצמיחה, לעומת זה שנרשם ברבעון הראשון.

בשבוע הבא ייפגשו בכירי הבנק הפדרלי המרכזי ליומיים של דיונים, ועל פי מרבית התחזיות בשוק, יוחלט בתום הישיבה להעלות את הריבית הבסיס בארה"ב ב-0.25% ל-5.25%. החוזים על הריבית הפדרלית הצביעו אתמול על סבירות גבוהה למדי להעלאה נוספת של הריבית ל-5.5% באוגוסט, אולם גם על סבירות גבוהה עוד יותר שרמת ריבית של 5.5% תישמר עד סוף 2006.

בקרב המניות הישראליות מתאוששת תרו תרו מנפילה של 5.6% שרשמה אתמול, לאחר שבית ההשקעות רות' קפיטל חתך את ההמלצה למניה, מ"קנייה" ל"החזק", עקב הגידול בתחרות בשוקי הפעילות המרכזיים של החברה. בנוסף, הפחית האנליסט מארק טיילור את התחזיות ל-2007 ואת מחיר היעד למניה מ-18 דולר ל-12 דולר. תרו עולה היום ב-3.8% ל-11 דולרים. אי.סי.איי טלקום דיווחה היום, כי תחלק את יתרת אחזקותיה (15.9%) בחברת אי.סי.טל בדרך של דיווידנד בעין למשקיעים. אי.סי.איי מחזיקה כיום ב-2.89 מיליון מניות אי.סי.טל, בשווי כולל של 14.1 מיליון דולר, לאחר שחילקה לפני כשנתיים לבעלי מניותיה כ-43% מאי.סי.טל בדרך של דיווידנד בעין. היום הקובע לחלוקה נקבע ל-29 ביוני (לאחר סיום המסחר בוול סטריט) והמניות עצמן יחולקו ב-11 ביולי, או בסמוך לכך. שיעור החלוקה משקף תמורה של 24.68 מניות אי.סי.טל עבור כל אחזקה של 1,000 מניות אי.סי.איי. מניות אי.סי.איי עולות בפתיחה ב-0.4% ל-8.36 דולרים.

נס טכנולוגיות (סימול NSTC) מתממשת ב-1.6% ל-10.05 דולרים, אחרי שזכתה בפרויקט מיקור חוץ של חברת אסותא מרכזים רפואיים בהיקף של 72 מיליון שקל לשמונה שנים. מדובר בפרויקט לניהול ותפעול מערך המחשוב, הכולל החלפת מערכות הליבה בדור חדש של מערכות מחשוב. במסגרת ההסכם, תקלוט נס את עובדי יחידת המחשוב של חברת אסותא, ובנוסף, תחל בהטמעת מערכות מחשוב חדשות.

טאואר נסחרת ללא שינוי. החברה הודיעה היום, כי בעקבות ביקושים גדולים במכרז המוסדי להנפקה המתוכננת החליטה החברה להגדיל את היקף הגיוס מ-20 מיליון דולר ל-30 מיליון דולר. ההנפקה תכלול איגרות חוב להמרה ואליהן יצורפו כתבי אופציות לרכישת מניות וכתבי אופציות לרכישת אג"ח. האג"ח להמרה, בעלות מח"מ של 5.5 שנים, אינן נושאות ריבית ויעמדו לפירעון בתשלום אחד בסוף חודש דצמבר 2011 במחיר צמוד מדד של 1.37 שקל לכל 1 שקל ערך נקוב. בנוסף תוענק האג"ח במחיר של 0.85 שקל, כך שתשקף תשואה לכל התקופה של כ-61% על ההשקעה. זאת, אם לא יומרו קודם לכן למניות לפי מחיר של 8.4 שקלים.

בית ההשקעות WR המברכט חזר אתמול על המלצת "קנייה" לאם סיסטמס עם מחיר יעד של 46 דולר, וציין כי רכישת המתחרה לקסאר תמורת כ-960 מיליון דולר בעסקת מניות, משקפת פרמיה נמוכה יחסית של 15% בלבד, בו נסחרת כיום אם סיסטמס לעומת לקסאר. אמ סיסטמס יורדת ב-0.8% ל-29.5 דולר.

ארוטק מטפסת ב-5.4% למחיר של 24 סנט למניה. החברה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר, כי תבצע איחוד מניות ביחס של 14 ל-1. בעקבות ההחלטה, יאוחדו ב-21 ביוני כל 14 מניות של ארוטק למניה אחת. במקביל, תתווסף האות D לסימול של מניית ארוטק בנאסד"ק (ARTX) למשך חודש אחד, כך שעד ה-20 ביולי תיסחר המניה תחת הסימול ARTXD.

מניית ארוטק איבדה בשנה האחרונה כ-80% למחיר של 23 סנט על רקע ההרעה בתוצאות הכספיות של החברה. על רקע המחיר הנמוך (פחות מדולר), קיבלה החברה התראה מנאסד"ק, כי היא עשויה להיגרע בשל כך מרשימת המניות בבורסה. איחוד המניות הנוכחי יקפיץ את מחירה של מניית ארוטק ל-3.2 דולרים - לפי מחיר הסגירה של אתמול - ומיועד להסיר את חרב ההדחה מעל החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully