וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא עושים כסף מזבל: רווחי ת.מ.מ ירדו ל-371 אלף שקל ברבעון השני

שלומי גולובינסקי

24.7.2001 / 10:08

סעיף החייבים של החברה צמח ל-84 מיליון שקל, בגלל פיגור של חלק מהרשויות המקומיות בתשלום חוב

חברת ת.מ.מ היא אחת החברות הבודדות עליהן ניתן לומר בבירור שהן עושות כסף מזבל. החברה עוסקת במתן שיורתי טיפול בפסולת ביתית תעשייתית ומסחרית. שירותי החברה כוללים בין היתר הובלה, הטמנה, גריסה ודחיסה של פסולת וגזם.

הכנסות החברה ברבעון השני של השנה צמחו אומנם בשיעור נאה של 55% ל-45 מיליון שקל, אולם הרווח הנקי לא הצליח להתרומם, והסתכם ב-371 אלף שקל בלבד. המדובר בירידה לעומת רווח נקי של 410 אלף שקל שרשמה ת.מ.מ ברבעון המקביל.

אך הסעיף היותר מעניין בדו"חות ת.מ.מ הוא העלייה המדאיגה הנרשמת בסעיף הלקוחות של החברה. זה צמח ברבעון השני של השנה לסך של 84 מיליון שקל, המשקף מחזור לקוחות של כמעט שני רבעונים. סעיף הלקוחות של ת.מ.מ צמח ב-10 מיליון שקל מסוף הרבעון הראשון של 2001, ובשיעור כפול מזה מתחילת השנה.

בת.מ.מ מסבירים את העלייה בסעיף הלקוחות של החברה, בפיגור בתשלום מצד חלק מהרשויות המקומיות עימן עובדת החברה. הקבוצה מספקת כיום שירותי איסוף ופינוי פסולת לכ-30 רשויות מקומיות ובהן חדרה, תל אביב, ראשון לציון, רחובות, נס ציונה ונתניה. לקבוצת ת.מ.מ כ-1,200 לקוחות פרטיים ומוסדיים, בנוסף על הרשויות המקומיות, להם מספקת החברה מכולות, ושירותי פינוי.

במהלך הרבעון השני של השנה זכתה ת.מ.מ במכרז של המועצה האזורית בקעת הירדן לתכנון והקמה של אתר להטמנת פסולת טובלן. תוקף ההסכם הוא ל-10 שנים, והוא אמור לתרום הכנסות של 12 מיליון שקל לשנה. עם זאת, טרם נחתם חוזה, ות.מ.מ תידרש להשקעה של 9 מיליון שקל להקמת אתר ההטמנה.

בחודש יולי 2000 עברה השליטה בת.מ.מ לחברת ברתולומי אחזקות, בבעלות משותפת של קונצרן ויוונדי הצרפתי, ונייר חדרה .

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully