וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבעון חמישי ברציפות של הכנסות שיא לוריסיטי; מעלה במעט את תחזית ההכנסות לשנת 2001

גתית פנקס

24.7.2001 / 10:57

הרבעון השני היה הרביעי ברציפות בו החברה רושמת רווחי שיא; "למרות האווירה הקשה היה לנו רבעון מצוין והצפיות שלנו נותרת גבוהה", אומר משה גבריאלוב, מנכ"ל החברה

לאחר שמניית חברת וריסיטי הישראלית השלימה זינוק של 132% מאז תחילת השנה, פירסמה אמש החברה דו"חות לרבעון השני של השנה שיכולים אולי לתת לכך הסבר: לא רק שוריסיטי הצליחה לעקוף את התחזיות, גם האופטימיות ביותר, היא אף העלתה במעט את תחזית ההכנסות לשנת 2001 כולה, וזאת בעוד הלקוחות עליהם היא מתבססת חותכים את תחזיותיהם בצורה משמעותית.

הרבעון השני של השנה היה החמישי ברציפות בו הכנסותיה של וריסיטי צמחו לרמות שיא, והרביעי ברציפות בו רשמה רווחי שיא. "למרות האווירה הקשה, היה לנו רבעון מצוין", אומר משה גבריאלוב, מנכ"ל החברה, "והצפיות שלנו נותרת גבוהה ביותר".

וריסיטי, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 305 מיליון דולר, מפתחת טכנולוגיות ומוצרי תוכנה המשמשים לאימות יעיל של תכנוני מערכות דיגיטליות. ההכנסות של החברה ברבעון השני הסתכמו ב-9 מיליון דולר - זינוק של 110% מהכנסות הרבעון המקביל ושל 6% מהכנסות הרבעון הקודם, הראשון של השנה. ההכנסות מרישוי הסתכמו ב-5.5 מיליון דולר והיוו 61.5% מכלל ההכנסות.

וריסיטי לא חשה ירידה

"מודל המכירות שלנו מתאים במיוחד לתקופה כזו והתוצאות מדברות בעד עצמן", אומר גבריאלוב. "אומנם הלקוחות שלנו מקצצים את התחזיות שלהם ואת התקציבים, מה שאומר שהיקפי הייצור שלהם קטנים, אולם אנחנו מסייעים להם עוד קודם לכן, בשלב של המחקר והפיתוח". לדבריו, בתקופות כאלה של האטה מנצלים לקוחות החברה את הזמן כדי לפתח מוצרים חדשים או לשכלל את הישנים, כך שהחברה חשה פחות בירידה בביקושים לתוכנות האימות שלה.

ה-Spacman של החברה מהווה חלק אינטגרלי מהליך הבדיקה שמבצע הלקוח, והוא מוודא שהשבב המסוים או המערכת מתאימים לספציפיקציות. זוהי יכולת חשובה עבור חברות התקשורת והמוליכים למחצה, שכן ככל שהמעגלים הולכים ונעשים מסובכים יותר וקטנים יותר, בדיקת האיכות והתאימות שלהם הופכת קריטית ומסובכת, והמעגלים של היום, המכילים מיליוני טרנזיסטורים, מחייבים בדיקות אימות מקיפות ביותר.

שולי הרווח הגולמי של החברה - שהם גבוהים במיוחד גם כך - הצליחו לעלות גם ברבעון השני של השנה והסתכמו ב-90%. ברבעון הקודם היווה הרווח הגולמי 89% מההכנסות, והעלייה מיוחסת להמשך יישום המודל של החכרת התוכנות ופחות התמקדות במכירתן.

מוותרים על הכנסות בטווח הקצר

"אומנם בטווח הקצר אנחנו מוותרים על הכנסות שיכולות היו לנבוע ממכירת תוכנות, אבל המודל שלנו נותן צפיות גבוהה, במיוחד בתקופה כזו של מיתון. אנחנו מאפשרים ללקוחות לבחור האם הם מעוניינים לקנות או לחכור, אבל רוב מאמצי השיווק והמכירה שלנו מופנים לכיוון של עסקות חכירה", אומר גבריאלוב. הוא מעריך כי גם אם המצב יישתפר, החברה לא תעבור להתמקד במודל של מכירות. "כבר היינו שם בשנים הראשונות, ואנחנו רואים שהולך לנו טוב יותר כעת".

בנטרול פיצויים הקשורים למניה (בין השאר, על רקע מימוש זכות הגרין-שו של חתמי ההנפקה באפריל, שהכניסה 3.2 מיליון דולר לקופתה של החברה) רווחי החברה פרופורמה היו 1.2 מיליון דולר או 6 סנט למניה - הפתעה לטובה בלא פחות מ-3 סנט למניה. ברבעון המקביל וריסיטי עוד דיווחה על הפסד של 2 מיליון דולר, וברבעון שעבר הרווח היה 696 אלף דולר. בהכללת הפיצויים מדובר ברווח נקי של מיליון דולר או 5 סנט למניה.

וריסיטי פונה לשלושה שוקי יעד עיקריים: חברות תקשורת, חברות מוליכים למחצה וחברות Intellectual Property, המפתחות "בלוקים" של חומרה ומספקות אותם ללקוחות אחרים. לדברי צ'רלי אלוורז, סמנכ"ל הכספים של וריסיטי, היה לחברה ברבעון השני לקוח שהיווה יותר מ-10% מההכנסות, אולם לא בבחינה של מחצית השנה הראשונה. "אנחנו מעריכים שבשנת 2001 כולה לא יהיה לנו לקוח כזה", הוא אומר.

אלוורז לא מציין את שם הלקוח, אולם מוכן לומר שלא מדובר בלקוח הגדול המסורתי של החברה (ונראה כי הוא מכוון לכך שלא היתה זו חברת סיסקו ). בסיס הלקוחות של החברה צמח ל-190 לקוחות, לאחר שהוסיפה יותר מ-20 לקוחות חדשים ברבעון. למעשה, 92% מההכנסות ו-87% מההזמנות ברבעון היו מלקוחות קיימים.

החברה ייצרה 2.3 מיליון דולר מפעילות

גבריאלוב מרוצה במיוחד מהעובדה שתזרים המזומנים החיובי של החברה ייצר עבורה 2.3 מיליון דולר מפעילות, כך שכיום יש לה בקופה כ-50 מיליון דולר. בעבר גבריאלוב אמר כי הסיבה העיקרית ליציאה להנפקה היתה המניות של החברה, שהן ה"כסף" שיאפשר לה לבצע רכישות של חברות, אולם מאז לא הודיעה וריסיטי על מימוש התוכנית. "אנחנו מדברים בצורה אסטרטגית על רכישות, אולם אין משהו ספציפי על הפרק כרגע. בפועל אין חדשות מרעישות", הוא מסכם.

מחיר עסקה ממוצעת של וריסיטי ברבעון השני היה 200 אלף דולר - כמעט ללא שינוי מרבעונים קודמים. "חלק מבתי ההשקעות העריכו שסכום עסקה ממוצע שלנו הוא 400 אלף דולר, אבל זה היה אופטימי מדי", אומר גבריאלוב.

לדבריו, לאחר שהחברה ייצרה הכנסות של 17.5 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה - מעבר לתחזיות - היא מעריכה כי הכנסותיה במחצית השנייה של השנה יהיו כ-21 מיליון דולר. ליתר דיוק, התחזית השנתית עומדת כעת על הכנסות של 38.4-38.7 מיליון דולר - עלייה של כ-300 אלף דולר מהתחזית הקודמת.

התחזית התבססה גם על ההכנסות הנדחות של החברה שהסתכמו ב-23.8 מיליון דולר. "אם אומנם נמשיך לעקוף את התחזיות מרבעון לרבעון, אני מאמין שגם למניה יש עוד לאן לעלות", אומר גבריאלוב לאחר זינוק של כ-130% במניה מאז ההנפקה, "אבל אני לא יכול לחזות מה יקרה למניה, שכן זה דבר שהשוק קובע. אם הייתי יכול, הייתי היום בן אדם עשיר", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully