וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר בפועל של 14 חודשים עקב שימוש בחשבוניות פיקטיוויות

הארץ

24.12.2001 / 7:09

החברה קיזזה בדו"חות המע"מ שלה 134 חשבוניות פיקטיוויות בסכום 19 מיליון שקל, שהמס הגלום בהן הוא כ-2.7 מיליון שקל

מאת אסף ברגרפרוינד

בית משפט השלום בתל אביב גזר אתמול על יוסף מנצורה, שהורשע בעבירות מס של מיליוני שקלים, 14 חודשי מאסר לריצוי בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 50 אלף שקל. הרשעתו של מנצורה נבעה מהיותו מנהל פעיל בחברת מ.מ.בנג'ו, שעסקה ברכישה, שיווק וריצוף של אבן שיש. החברה קיזזה בדו"חות המע"מ שלה 134 חשבוניות פיקטיוויות בסכום 19 מיליון שקל, שהמס הגלום בהן הוא כ-2.7 מיליון שקל.

יוסף הוא אחיו הצעיר של בנימין (בנג'ו) מנצורה, שהיה המנהל הראשי של החברה, ונמלט לחו"ל לאחר הגשת כתב האישום בתיק.

בהכרעת הדין שניתנה לפני כחודשיים קבע השופט עמירם בנימיני כי אמנם בנימין היה "המוח" מאחורי ביצוע העבירות הנוגעות לחשבוניות ואף ביצע אותן אישית, אך יוסף ידע על ביצוע העבירות, הסכים להם בשתיקה ואף סייע בביצוען.

בשיקולי העונש התייחס השופט בנימיני לעובדה כי עיקר העבירות שבהם הורשע מנצורה יוחסו לו בשל היותו מנהל פעיל בחברה, שנגרר לביצוען מתוך נאמנות עיוורת לאחיו, ומבלי שהפיק מהן הנאה אישית.

בנימיני קבע בהחלטתו: "קיים הבדל בין מנהל חברה שהורשע בגין אחריותו האישית לעבירות שביצע במו ידיו, לבין בעל משרה בחברה שהורשע בגין אחריות מעין שילוחית. לכן העונש שיוטל על הנאשם בתיק זה יהיה קל, לעומת העונש שהיה מוטל עליו לו היה המנהל הדומיננטי בחברה".

עם זאת קיבל בנימיני את עמדת עו"ד רחל גור אריה מפרקליטות מחוז תל אביב, וקבע כי לאחר שהובאו בחשבון כל השיקולים אין מנוס מלהטיל עונש מאסר ממשי על הנאשם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully