וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע צונחת ב-5.5%

שרון שפורר

21.6.2006 / 23:13

טבע אמרה שתעמוד בתחזיות למכירות הזוקור גם לאחר ההסכם של מרק עם United Health. קמטק יורדת ב-1%


המסחר בוול סטריט נפתח היום בדיוק כמו ביום המסחר שקדם לו - בעליות שערים מהוססות. אמש, התחלפו העליות המהוססות בנעילה למגמה מעורבת, כשנאסד"ק ניצב בצידו האדום של המתרס עם ירידה קלה. היום נאסד"ק פתח בתוספת של 0.35% ל-2,114 נקודות ודאו ג'ונס עולה ב-0.2% ל-10,999 נקודות. אמש ניסה הדאו לפרוץ את רף 11,000 הנקודות, אך לא עלה בידו לעשות כך. מדד התעשיות המסורתיות עשוי לנסות ולפרוץ רמת התנגדות זו שוב היום.

בזירת האנרגיה, מחירי הנפט יורדים ב-15 סנט ל-69.16 דולר לחבית הנמסרת בחודש אוגוסט. זמן לא רב לאחר הפתיחה יפורסם דו"ח מלאי הנפט השבועי לו השפעה ניכרת על הנעשה בזירת האנרגיה העולמית. מחיר הנפט הגולמי ירד בחודשיים האחרונים ביותר מ-8% והשלים אתמול שבעה ימי מסחר רצופים מתחת לרמה של 70 דולר לחבית. היום עולה מחיר הנפט ב-2 סנט ל-69.32 דולר לחבית.

בקרב המניות הישראליות, מניית טבע צונחת בשיעור חד של 5.2% ל-33.82 דולר - ממשיכה להתרחק מהשיא של 45.5 דולר שקבעה באמצע חודש דצמבר החולף וקובעת שפל של קרוב ל-9 חודשים. ברקע, הודעה של חברת מרק על הסכם שחתמה עם חברת הביטוח הרפואית United Health, בנוגע לשיווק תרופת הזוקור, אמרה היום חברת טבע כי התחזיות שנתנה למכירות הגירסה הגנרית של הזוקור שמרניות והיא תעמוד בהן. לפי ההסכם תסבסד חברת מרק, שפיתחה את Zocor המיועדת להפחתת כולסטרול, את מבוטחיה של חברת יונייטד הלת'. הסבסוד יתבצע כך שמבוטחי החברה ישלמו 10 דולרים במקום 25 דולר - כהשתתפות המבוטח בעלות התרופה. ההסכם הפך את התרופה המקורית לזולה יותר מהגירסה הגנרית של טבע.

מניית ארוטק החלה היום להיסחר תחת הסימול ARTXD למשך חודש ימים, לאחר איחוד המניות ביחס של 14 ל-1. אתמול זינקה מניית ארוטק ב-22% בתגובה להודעה על המהלך, ותיקנה במקצת צניחה שנתית של 80% במחיר המניה. היום מאבדת ארוטק במתכונתה החדשה 8.7% ל-3.58 דולרים.

חברת אי.סי.טל הגישה באחרונה הצעה לרכישת טי.טי.איי תמורת 120 מיליון דולר במזומן, אשר משקפת מחיר של 5.33 דולרים למניית טי.טי.איי (בדילול מלא). ייתכן שעל רקע התרוצצות השמועות בשוק, זינקה אתמול מניית טי.טי.איי ב-10% בנאסד"ק למחיר של 4.91 דולרים, כך שבמחיר המניה הנוכחי, מדובר על פרמיה של 8.6% בלבד שהציעה אי.סי.טל. לאחר סיום המסחר אמש, המשיכה מניית טי.טי.איי להתחזק וטיפסה ב-5.5% נוספים. את ההצעה הראשונה דחה דירקטוריון טי.טי.איי, אולם על פי השמועות בשוק, עשויה אי.סי.טל להגיש בקרוב הצעה משופרת. שתי החברות נמנעו מלהגיב לידיעה. איסיטל לא מגיבה היום לחדשות אחרי שאתמול איבדה כ-7% בתגובה לחלוקת מניותיה על ידי איסיאיי כדיווידנד בעין וטי.טי.איי יורדת ב-2.7% ל-4.8 דולרים.

פריורטק, החברה האם של קמטק, דיווחה היום על מכירת 2.44 מיליון מניות קמטק למשקיעים מוסדיים בישראל תמורת 15 מיליון דולר. המכירה בוצעה לפי מחיר של 6.13 דולרים למניה - בדומה למחיר הנעילה אתמול בוול סטריט, ולאחריה ירד שיעור האחזקה של פריורטק בקמטק ל-63%. מניות קמטק מגיבות בירידה של 1% להתפתחויות למחיר של 6 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully