וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע נפלה ב-10% והפילה את המעו"ף ב-0.6%

נתן שבע

22.6.2006 / 17:28

המעו"ף איבד בסיכום שבועי 1.6%. נייס הוסיפה 11% לאחר שהעלתה תחזיות. קבוצת דלק טיפסה ב-2.2%

בתחילת המסחר נראה היה כי המשקיעים בתל אביב סופגים את הנפילה במניית טבע כאשר במרבית שעות המסחר התנהל המסחר בעליות. בהמשך, התדרדרותה של טבע שנפלה בסופו של יום בכ-10%, ופתיחה בירידות בארה"ב גרמו לתל אביב לסיים שבוע נוסף בירידות.

מדד המעו"ף איבד 0.6% לרמה של 814.2 נקודות ובסיכום שבועי איבד 1.6%. בניכוי הנפילה בטבע, איבד המעו"ף רק כ-0.3%. מדד תל אביב 100 השיל 0.5% ובסיכום שבועי איבד 1.3%. מדד התל טק עלה 1.4%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל כאשר כ-570 מיליון שקל מתוכו ריכזה טבע.

בינתיים, ממשיכים בכירי המשק לפזר הצהרות חיוביות על המשק. נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, אמר היום בכנס קיסריה, כי "כלכלת ישראל נהנית מזה שלוש שנים מצמיחה מואצת. על פי התחזיות המעודכנות של בנק ישראל, בעקבות פרסום נתוני החשבונאות הלאומית, יצמח התמ"ג ב-2006 בשיעור של 5%. מדובר בצמיחה מהירה תוך גידול בהשקעות, גידול בייצוא, יציבות מחירים, ריביות דומות לאלה שבעולם, עודף במאזן התשלומים, עלייה בפריון ושיפור בנתוני התעסוקה".

הנפילה החופשית בטבע המשיכה כאמור גם היום. המניה איבדה 10% ובסך הכל נפלה בכ-14% ביומיים למרות ניסיונם של חלק מהאנליסטים לפזר צפירות הרגעה. בכך מגלחת החברה למשקיעים כ-3.9 מיליארד דולר מכספי המשקיעים בשני ימי מסחר.

הנפילה במניה החלה אתמול בעקבות מלחמת מחירים שהחלה מרק בתרופת הזוקור בעלת מכירות של 4.6 מיליארד דולר בשנה. טבע שזכתה בבלעדיות לשיווק גרסה גנרית משלה לתרופה, נתקלת בירידת מחיר רצינית לתרופה ערב השקת התרופה שתקשה עליה גם לנגוס נתח משמעותי מהשוק.

חלק מהאנליסטים הוציאו הבוקר המלצות חיוביות במיוחד על המניה, כאשר אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון ציין, כי "טבע היא המניה האטרקטיווית ביותר בשוק הישראלי כיום". גם מנכ"ל החברה, ישראל מקוב, מיהר להרגיע ואמר כי לצעד של מרק תהיה השפעה מוגבלת שלא תסכן את התחזית וכי פייזר לא תנקוט בצעד דומה.

במריל לינץ' הותירו הבוקר את המלצתם לטבע על "נייטרלי". במריל לא נוקבים במחיר יעד למניה כמקובל בעת המלצה נייטרלית. עם זאת, בית ההשקעות מעלה את תחזית ההכנסות והרווחים של טבע עבור 2006, כך שהרווח למניה יעמוד על 2.10 דולרים במקום 1.91 דולר ולעומת זאת מוריד את תחזית ההכנסות והרווח ל-2007, כך שהרווח אז יהיה 2.22 דולרים במקום 2.36 דולרים.

מניות הבנקים נסחרו בעליות של יותר מ-1% במרבית שעות המסחר אך סיימו לבסוף בעליות מתונות. הפועלים טיפסה ב-0.2% ולאומי עלתה 0.8%.

נייס זינקה 11% בתגובה להעלאת תחזיות של החברה. החברה צופה ההכנסות ברבעוניות של 98-94 מיליון דולר בהשוואה לתחזית קודמת להכנסות של 92-89 מיליון דולר. הרווח (פרופורמה) יסתכם ב-30-25 סנט למניה לעומת תחזית קודמת לרווח של 24-22 סנט למניה.

מניות השורה השנייה והשלישית שמרו על מגמה חיובית. מדד הנדל"ן ומדד תל אביב 75 טיפסו ב-0.8%. אפריקה ישראל הוסיפה 0.7%. אפריקה ישראל מגורים, חטיבת המגורים של אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב, השלימה אתמול את המכרז המוסדי לגיוס של 416 מיליון שקל באיגרות חוב.

קבוצת דלק הוסיפה 2.1% והשלימה בכך עלייה של 10% בשבוע האחרון. בנק ההשקעות העולמי HSBC החל לסקר אתמול את דלק US מקבוצת דלק, אשר נמצאת בשליטת איש העסקים יצחק תשובה, בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 17.2 דולר - גבוה בכ-18% ממחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully