וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מעלה את תחזיות הרווח של טבע ל-2006

טל לוי

22.6.2006 / 9:29

בבית ההשקעות מציינים כי ב-2007 צפוייה תחרות קשה בשוק הגנרי שכן בשנה זו צפויים לפקוע פטנטים רבים

יום אחד בלבד לאחר המהלך שביצעה מרק מול טבע, מותירים במריל לינץ' את המלצתם ל על "נייטרלי". במריל לא נוקבים במחיר יעד למניה, כמקובל בעת המלצה נייטרלית. עם זאת, בית ההשקעות מעלה את תחזית ההכנסות והרווחים של טבע עבור 2006, כך שהרווח למניה יעמוד על 2.10 דולרים במקום 1.91 דולר ולעומת זאת מוריד את תחזית ההכנסות והרווח ל-2007, כך שהרווח אז יהיה 2.22 דולרים במקום 2.36 דולרים.

הסיבה לשינוי היא שעד כה לא כללו במריל את מכירות הזוקור, אשר בכל מקרה צפויות לתרום למכירות של טבע ובמיוחד בתקופה בה היא נהנית מתקופת בלעדיות. ואולם, ב-2007 צפויה התרומה של ה-Simvastatin (הגירסה הגנרית של טבע לתרופת הזוקור של מרק המיועדת להורדת כולסטרול) להיות אפסית ולעמוד על עשרות מיליוני דולרים בודדים בלבד. הירידה צפויה להגיע בשל כניסת מתחרים גנריים אחרים לאחר שתפוג תקופת הבלעדיות של טבע, כך שהתחרות בשוק זה תחריף.

כללית, צפוי השוק הגנרי לחוות תחרות קשה ב-2007 שכן בשנה זו צפויים לפקוע פטנטים רבים, כך שהתחרות תגבר.

המלחמה של ענקית התרופות מרק נגד התרופה הגנרית של טבע - זוקור להורדת הכולסטרול בדם - עלתה אתמול מדרגה, כאשר ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קבוצת United Health (אחת מחברות ביטוח הבריאות הגדולות בארה"ב), הודיעה שבעקבות מו"מ אגרסיווי מול חברת מרק, הצליחה הקבוצה להוריד את מחירה של תרופת הזוקור, כך שמבוטחי החברה ישלמו רק 10 דולרים כהשתתפות עצמית, במקום 25 דולר. מהלך זה מאפשר לחברת הביטוח לכלול את הזוקור בקבוצת המחיר הנמוכה ביותר בסל התרופות שהיא מספקת, בעוד שהגירסה הגנרית של טבע, ה-Simvastatin - תיכלל דווקא בקבוצת המחיר השלישית, היקרה ביותר, כך שהיא תינתן לפחות חולים. על אף שבטבע ציינו כי יעמדו ביעד המכירות שקבעו, הגיבה אתמול המניה בנפילות חדות ואיבדה כ-9.5% במסחר בוול סטריט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully