וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נייס מזנקת ב-9.5% בשל העלאת התחזיות

אסף רותם

22.6.2006 / 23:10

טבע נסחרת ללא שינוי. תרו איבדה כ-27% מתחילת השנה - משילה עוד 1.1% בעקבות תיקון הדו"חות לאחור

המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של כ-0.2% במדדים המובילים. נייס מזנקת ב-9.5% לאור העלאת התחזיות לרבעון השני, בעוד טבע נסחרת ללא שינוי.

סקירת טרום מסחר

דו"חות חזקים של ענקית השילוח פדקס ובנק ההשקעות מורגן סטנלי, הפיחו אתמול רוחות של אופטימיות בוול סטריט, לקראת סיומו של הרבעון השני של 2006 ומדדי המניות המובילים הגיבו בעליות חדות שבין 1% ל-2%. עליות חדות אלו היוו איתות נוסף לאפשרות, כי התיקון האלים שהיכה בשוק מה-9 במאי ל-13 ביוני כבר נמצא מאחורינו, וכי כעת מתייצב השוק לקראת גל העליות הבא.

היום מצביעים החוזים העתידיים על עליות של עד 0.3% במדדים המובילים, לקראת פרסום נתוני תביעות האבטלה השבועיים ומדד המדדים המובילים לחודש מאי. עוד לפני הפתיחה, יתפרסם הדו"ח השבועי על מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהוגשו בשבוע שעבר. בוול סטריט מצפים לעלייה של 10,000 במספר התביעות הראשוניות לרמה של 305 אלף, לאחר שבשבוע שעבר ירד מספר התביעות ב-8,000 ל-295 אלף.

מדד המדדים המובילים, אשר מורכב מנתונים של 10 מדדים כלכליים ואשר אמור לשקף את הפעילות הכלכלית בארה"ב, צפוי על-פי התחזיות בשוק לירידה של 0.5% במאי, לאחר שאיבד באפריל 0.1%. נתוני המדד יפורסמו כמחצית השעה לאחר הפתיחה.

עליות השערים היו אתמול נחלתן של מרבית המניות הישראליות בוול סטריט, אולם על משקיעי טבע עבר יום קשה נוסף. טבע צנחה אתמול ב-9.5% במחזור ענק של כ-1.3 מיליארד דולר לשפל של כמעט 10 חודשים ומחקה לחלוטין את גל העליות מהרבעון הרביעי של 2005. לירידה החדה גרם הסכם בין ענקית התרופות מרק לחברת הביטוח הרפואית United Health, בנוגע לשיווק תרופת הזוקור להפחתת כולסטרול. לפי ההסכם, תסבסד חברת מרק, שפיתחה את Zocor המיועדת להפחתת כולסטרול, את מבוטחיה של יונייטד הלת', כך שאלו ישלמו 10 דולרים במקום 25 דולר עבור התרופה. ההסכם הפך את התרופה המקורית לזולה יותר מהגירסה הגנרית של טבע (Simvastatin) וגרם לחשש מפגיעה במכירות ורווחי החברה הישראלית.

בתגובה להסכם, הפחית בנק ההשקעות מריל לינץ' את תחזית הרווח למניה של טבע ב-2007, מ-2.36 דולרים ל-2.22 דולרים, והעריך כי בעקבותיו תהיה בשנה הבאה ל-Simvastatin תרומה "אפסית" של עשרות מיליוני דולרים בודדים לתוצאות טבע, עקב כניסת מתחרים גנריים אחרים. במקביל, חזר מריל לינץ' על המלצת "נייטרלי" לטבע.

מנגד, הגדיר האנליסט אורי הרשקוביץ מלידר שוקי הון את טבע כמניה האטרקטיווית ביותר בשוק הישראלי כיום, וכתב כי זה הזמן להתעלם מהפאניקה בשווקים ולתפוס פוזיציה. "מי שיושב כבד בנייר ייקח נשימה ארוכה וייזכר שזה התחום הפרמצבטי - תשואה גבוהה בשונות וסיכון גבוהים". מחיר היעד שנוקב הרשקוביץ למניה עומד על 45 דולר - גבוה בכמעט 50% ממחיר הסגירה אתמול בנאסד"ק.

ג'ים קריימר, מומחה ההשקעות של ערוץ הטלוויזיה הכלכלי CNBC, הגדיר את התוכנית של מרק לגבות עבור הזוקור מחיר נמוך יותר מזה שגובה טבע, כאשר הפטנט על התרופה יפוג, כהתקפה על החברות הגנריות והוסיף כי התוכנית יכולה להצליח. בנוסף לטבע, הזכיר קריימר את חברת בר לאבס כיצרנית גנרית נוספת הפגיעה להתקפות מסוג זה. "המהלך הזה יכול לקרוע את רווחי החברות הגנריות לגזרים, ואני לא רוצה כל חלק בכך", הוסיף קריימר ורמז למשקיעים להתרחק ממניות החברות הגנריות.

מניות חברות הפלאש (זיכרון בלתי נדיף) הגיבו אתמול בעליות שערים לתחזית של חברת המחקר גרטנר על מחסור צפוי בשבבים מסוג NAND ברבעון הרביעי של 2006. שבבי ה-NAND מיועדים לאחסון נתונים (DATA) במכשירים אלקטרונים ופופולריים במיוחד במחשבי כף יד, טלפונים ניידים מתקדמים ונגני מוסיקה דיגיטליים. אם סיסטמס עלתה ב-2.1% וסנדיסק הוסיפה 1.6%. סייפן, המוכרת רישיונות לשימוש בטכנולוגיית הפלאש החדשנית שלה - NROM, אשר מיועדת הן לאחסון קוד (כמו טכנולוגיית ה-NOR הקיימת) והן לאחסון נתונים, עלתה ב-2.7%.

גרטנר העריכה, כי המחסור צפוי בעיקר, אם תשיק חברת אפל קומפיוטר דגם חדש של נגן המוזיקה הדיגיטלי - iPod, עם זיכרון של 10 עד 12 ג'יגה בייט. להערכתה, יניעו מכירות נגני המוסיקה בעולם את הצמיחה בשוק שבבי הפלאש NAND במחצית השנייה של השנה. אפל מצידה, עדיין לא הודיעה אם תמכור נגני iPod בעלי זיכרון פלאש NAND של יותר מ-4 ג'יגה בייט.

בנק ההשקעות HSBC החל לסקר אתמול את דלק US בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 17.2 דולר - גבוה בכ-18% ממחיר הסגירה של המניה אמש. דלק US, כתבו האנליסטים, רואה את עצמה כחברת אנרגיה אינטגרטיווית וגם אם יש עוד הרבה לעשות בתחומי תחנות הדלק וחנויות הנוחות בכדי להגשים חזון זה, הרי שהחברה מתקדמת במהירות, לדעתם.

אחזקתו של איש העסקים אליעזר פישמן בגילת הצטמצמה ל-4.7%, לאחר שמכר בחודש האחרון כ-791.7 אלף מניות, מתוך כ-1.86 מיליון מניות שהיו ברשותו. בחודש האחרון נסחרה מניית גילת סביב מחיר של 8 דולרים בנאסד"ק, כך שעל-פי מחיר זה, הסתכמה תמורת המכירה בכ-6.3 מיליון דולר. מאז אפריל מימש פישמן מניות בכ-8.1 מיליון דולר. אתמול נסחרה מניית גילת במחיר של 7.94 דולרים, לאחר שהוסיפה לערכה כ-38% מתחילת 2006.

באיחור של כמעט חצי שנה, פירסמה היום חברת התרופות תרו תוצאות מקדמיות לרבעון הרביעי של 2005 והודיעה במקביל כי היא נאלצת לתקן את דו"חותיה לשנים 2003-2004 לאחור, באופן שיקטין בשיעור ניכר את ההכנסות והרווחים.

להערכת תרו, הסתכמו הכנסותיה אשתקד בטווח של 295-305 מיליון דולר והרווח הנקי בכ-14-16 מיליון דולר. שלושה אנליסטים המסקרים את החברה צפו בממוצע הכנסות גבוהות יותר של 321.6 מיליון דולר.

במקביל, ציינה החברה כי תפחית את היקף הכנסותיה בדו"חות 2003 ב-37-40 מיליון דולר וב-2004 ב-8-11 מיליון דולר. שורת הרווח הנקי קוצצה בהיקף של 28-30 מיליון דולר, בכל אחת משתי השנים הללו. בעקבות השינויים, צנחו רווחי תרו ב-2003 לכ-32 מיליון דולר, והחברה עברה להפסד של 18 מיליון דולר ב-2004. מתחילת השנה איבדה תרו כ-27% מערכה.

נייס העלתה היום את תחזיותיה לרבעון השני, שתוצאותיו יתפרסמו ב-2 באוגוסט. ההכנסות צפויות להגיע ל-94-98 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית ק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully