וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ההסלמה ברצועה הפילה את המעו"ף ב-1.8%

עומר שרביט

25.6.2006 / 17:32

לאומי נחתכה ב-2.8%, קבוצת דלק צנחה ב-4.4% וכי"ל איבדה 3.1%. שיכון ובינוי וטבע עלו ביותר מ-4% כל אחת

יום המסחר הראשון השבוע ננעל בירידות חדות, כשמדד המעו"ף סוגר את היום מתחת ל-800 נקודות - 11% מתחת לרף ה-900 נקודות, אליו נשק המדד בתחילת מאי (896 נקודות ליתר דיוק). לאחר שאיבד 100 נקודות בתוך פחות מחודשיים, המדד המוביל בבורסה בתל אביב מיישר קו עם הנפילות בשווקים המתעוררים האחרים בעולם, אם כי בעוצמה נמוכה יותר.

יום המסחר נפתח בירידות מתונות יחסית, על רקע הסיום השלילי בוול סטריט, עליית מחירי הנפט ולמרות פער ארביטראז' חיובי של 5% במניית טבע. האחרונה המשיכה להיסחר בעלייה חדה יחסית במהלך היום וננעלה בעלייה של 4.7%. המשקל האפקטיווי של טבע במעו"ף הוא 9.5%, אך כובדה של מניית העם לא הספיק כדי למשוך את המדד המוביל מעלה ונוכח הידיעות על ההסלמה ברצועת עזה, המדדים החלו לצנוח: בסוף היום המעו"ף ירד ב-1.8% לרמה של 799.3 נקודות, מדד תל אביב 100 איבד 1.6% ל-811 נקודות והתל טק השיל 1.5%. עידוד מסוים ניתן לשאוב מכך שמחזור המסחר היה נמוך ביחס לממוצע - 855 מיליון שקל בלבד, כך שהקטנת הפוזיציות לא נעשתה במלוא הקיטור.


הסיבה לעלייה החדה יחסית בטבע נבעה מהחלטת בית משפט מחוזי בארה"ב לדחות את הבקשה שלא לאפשר לטבע לשווק את הגירסה הגנרית שלה לזוקור של מרק. טבע תוכל לשווק את התרופה, שמיועדת לטיפול בכולסטרול ושמכירותיה נאמדים ב-4.4 מיליארד דולר במונחי מקור.

השוק הסולידי נסחר היום במגמה שלילית אף הוא, בצל עלייה של התשואה על האג"ח הממשלתיות לרמה של 5.228% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 2002 ובהמתנה להחלטת הריבית של הנגיד המקומי מחר, שלאחריה צפויה גם החלטת הנגיד בארה"ב. נכון להיום הריבית בישראל עומדת על 5.25% - רבע אחוז יותר מאשר בארה"ב, שם צפויה לעלות הריבית בעד 0.5%. האפיק השקלי ירד היום בעד 0.36% והאיגרות הצמודות השילו עד 0.4%.

מניית הרבוע הכחול עברה לירידה של כ-0.77% לאחר שפתחה בצד הירוק, בצל המשך ההליכים להנפקת הנדל"ן של החברה. הרבוע העבירה את אחזקות הנדל"ן שלה לחברה בת, והגישה טיוטת תשקיף לצורך ההנפקה.

אפריקה ישראל איבדה 3.1% למרות השלמת המכרז הציבורי של החברה הבת אפריקה מגורים, שצפויה לגייס מעל חצי מיליארד שקל במניות ובאג"ח. כתוצאה מהשלמת ההנפקה, אפריקה צפויה לרשום רווח הון של כ-110 מיליון שקל.

מניות הבנקים נסחרות במגמה שלילית, כאשר לאומי נחתכה ב-2.8% והפועלים בשיעור נמוך יותר של 2.2%. במניות הכימיה, מכתשים אגן וכי"ל השילו 2.5% ו-3.1% בהתאמה. במניות הקונצרנים הגדולים, אי.די.בי אחזקות ירדה ב-2.8%, החברה לישראל איבדה 3.4% וקבוצת דלק נפלה ב-4.4%.

במניות היתר, המסחר במניות גולן הופסק עד להתבהרות התמונה בפרשת משיכת הכספים על ידי בעל השליטה בחברה, עודד דסאו, בשבוע שעבר. ורדינון איבדה 1.5% והחברה האחות, שדיווחה על מעילה בהיקף של עד 4 מיליון שקל, ננעלה בלא שינוי.

למרות המגמה השלילית, שיכון ובינוי הצליחה לסיים בעלייה חדה של 4.2%, בעקבות בחירתה של החברה הבת סולל בונה כזוכה לביצוע מכרזי תשתיות בפאריקה בכ-220 מיליון דולר, וביניהם שיקום כביש ניירובי-מומבסה, שיקום כביש במזרח אוגנדה ובניית ספרייה לאומית בניגריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully