וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת פסגות - יורק בסכנה

טל לוי

25.6.2006 / 10:16

קרן יורק הודיעה כי במידה וגבי רביד לא תוכל להמשיך בתפקידה הם "אינם רואים עצמם מחוייבים להשלים את העסקה"

עכשיו זה רשמי: לאחר שהבוקר פרסמנו כי הרשות לניירות ערך אוסרת על גבי רביד להמשיך בתפקידה כמנכ"לית פסגות אופק, מודיעים בקרן יורק, כי במידה שהרשות לא תיסוג מהחלטה, הרי שהם "אינם רואים עצמם מחוייבים להשלים את העסקה".

הרשות לניירות ערך היתנתה את ההיתר ליורק לרכישת פסגות-אופק בכך שרביד וסגנה, דני זילביגר, לא ימשיכו לנהל את הקבוצה. מדובר באיום של ממש כיוון שההערכה היא כי נוכחותה של רביד עמדה גם לנגד עיניה של קרן יורק בחתימה על ההסכם לרכישת פסגות-אופק לפני כחצי שנה.

בית ההשקעות פסגות אופק נמכר לקרן יורק בדצמבר תמורת 1.35 מיליארד שקל. פסגות נחשב לבית ההשקעות הגדול בישראל והוא מנהל כ-19.25 מיליארד שקל ב- 58 קרנות נאמנות שונות.

הפרקליטות החליטה להגיש כתבי אישום נגד רביד וסגנה ונגד מנכ"ל לאומי פיא, מיקי ציבייר, בחשד כי יועצי הבנקים קיבלו טובות הנאה מקרנות הנאמנות של הבנק (פיא ופסגות) ובתמורה שיווקו את הקרנות ללקוחות הבנק.

החשד התעורר לאחר שבקיץ 2003 ביצעה קרן של פסגות גיוס חריג של 1.7 מיליארד שקל ביום אחד - כמעט כולם מסניפי בנק . הרשות הזהירה את הבנק, כי גיוס חריג כזה נראה כעובר על חוק הייעוץ, המחייב את יועצי הבנק בייעוץ אובייקטיווי. למרות זאת, חודשיים מאוחר יותר ביצעה גם קרן של לאומי פיא גיוס חריג של 700 מיליון שקל ביום יחיד, בעיקר מלקוחות בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully