וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': סיכוי גדול שמיקרוסופט תרכוש את יאהו

25.6.2006 / 10:55

"רכישת יאהו עשויה לשפר את מעמדה של ענקית התוכנה בשוק החיפוש המקוון, לבסס את מעמדה באסיה, ולחסל מתחרה בשוק זה"

הולכים וגוברים הסיכויים כי מיקרוסופט (סימול MSFT) תבצע רכישה גדולה של חברה דוגמת יאהו (סימול YHOO), בעקבות כישלון מאמצי חברת התוכנה הגדולה בעולם לערער על מעמדה המוביל של ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG) בשוק החיפוש המקוון - כך העריך בנק ההשקעות מריל לינץ'.

רכישת יאהו על ידי מיקרוסופט עשויה לזרז את מאמצי ענקית התוכנה לשפר את מעמדה בשוק החיפוש המקוון, לבסס את מעמדה בשוק באסיה, ולחסל מתחרה אחת בשוק זה, נכתב בדו"ח שפירסם האנליסט ג'אסטין פוסט ממריל לינץ' ביום שישי.

"מיקרוסופט נכנסה באיחור לתחום האינטרנט, ולאור העובדה שההשקעות הכספיות הגדולות שנאלצה החברה לבצע פגעו בביצועי מנייתה, צוות הניהול החדש שלה יהיה נתון ללחץ מצד המשקיעים להתמודד היטב מול החברות המובילות בתחום האינטרנט", כתב פוסט בדו"ח. מניית מיקרוסופט נפלה בשנה החולפת ב-10%.

מיקרוסופט, שבקופתה מזומנים בסך 34 מיליארד דולר, אמנם עשויה לנצל את הכסף לקנייה חוזרת של מניות או הגדלת הדיווידנד למשקיעים, "אולם אפשרות של רכישת יאהו עשויה לדעתנו להיות מהלך חיובי מבחינה אסטרטגית. רכישת יאהו תצמצם את האיום על עסקי חטיבת MSN של מיקרוסופט, ותעניק לענקית התוכנה יותר זמן לשיפור רווחיות החטיבה ביחס להשקעות בה, כמו גם את ביצועי מניית מיקרוסופט", כתב פוסט.

פוסט כתב עוד כי "איום אפשרי של גוגל על שוק הליבה בתחום התוכנה של מיקרוסופט, תוך ניצול רווחיותה של גוגל באינטרנט למימון השקעות בפיתוח תוכנות, מהווה סכנה עסקית ארוכת טווח למיקרוסופט".

הדו"ח בא בתקופה קריטית למיקרוסופט, המבקשת להיכנס לתחומים עסקיים עתירי צמיחה החורגים מעסקיה המסורתיים. בנוסף לכך, מייסד החברה, ביל גייטס, הודיעה מוקדם יותר החודש על פרישתו מתפקיד ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, ועל פרישה בתוך שנתיים מכל תפקידי הניהול בחברה.

האיום הגדול ביותר על מיקרוסופט נובע משינוי מרכז הכובד של עולם המחשבים והתוכנה. בעוד שהמחשב האישי היה המוקד בשנות ה-80' וה-90', הרי שבאלף הנוכחי, מרכז הכובד הולך ועובר לאינטרנט. גוגל מציעה תוכנות חינם המתחרות ביישומי אופיס היקרים של מיקרוסופט - עיבוד תמלילים, ניהול יומני פגישות ובאחרונה גם גיליון אלקטרוני; תוכנות כבר אינן מגיעות בדיסקים אופטיים באריזות קרטון מנוילנות, אלא בהורדה מהאינטרנט, והן ממומנות על ידי פרסום באינטרנט ומודלים של הפצת תוכן. המודל העסקי של מיקרוסופט, מהרווחיים ביותר בהיסטוריה, אמרה חברת המחקר פורסטר, עומד לבחינה מדוקדקת בעידן זה.

הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט - קבוצה בה נכללות מיקרוסופט, גוגל, יאהו ואי-ביי, ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים.

גוגל מובילה על פני כל מתחרותיה בשוק החיפושים המקוונים והפרסום המתלווה אליהם. כיום, גוגל שולטת ב-49% משוק מנועי החיפוש. יאהו מחזיקה ב-22.5% ו-MSN ב-10.9% בלבד. שוק הפרסום במנועי החיפוש הפך לערוץ ההכנסות העיקרי בתחום הפרסום המקוון. ב-2005 עמד מחזור ההכנסות בשוק זה בארה"ב על 5.1 מיליארד דולר - צמיחה של 31% ביחס ל-2004. קצב הצמיחה בשלוש השנים הבאות צפוי להיות דומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully