וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P מזהיר כי יקצץ את דירוג האשראי של אגיר, חטיבת הרכיבים האופטיים של לוסנט, לדרגת "זבל"

יהודה שויצר

24.7.2001 / 22:18

הורדת דירוג האג"ח ל"זבל" יוביל גופים גדולים רבים למכור אג"ח של החברה על רקע חוקים המגבילים אחזקות אג"ח מסוג זה בקרנות מסוימות

צרותיה של לוסנט עלולות לעלות לחברה הבת אגיר (סימול AGRa) בהורדה של דירוג האשראי לדרגת "זבל" (Junk), כך העריכו היום בחברת דירוג האשראי S&P.

S&P ציינה כי היא שוקלת לקצץ את הדירוג של יצרנית הרכיבים האופטיים מהדירוג הנוכחי,BBB מינוס, על רקע קשיי לוסנט בביצוע ספין אוף מלא לחברה.

ענקית ציוד הטלקום האמריקאית המשיכה היום במסורת האכזבות ובגדול. החברה דיווחה היום על הפסד של 1.2 מיליארד דולר, 35 סנט למניה, ברבעון הכספים השלישי, לעומת תחזיות להפסד של 22 סנט למניה בלבד. כמו כן הודיעה לוסנט כי תקצץ בין 15 אלף ל-22 אלף משרות נוסף ל-19 אלף המשרות שקיצצה כבר השנה. נכון למארס העסיקה לוסנט 104 אלף עובדים.

לוסנט גם הודיעה כי היא דוחה את השלמת הספין אוף בחצי שנה ובמקרה הצורך תצא בהנפקה ציבורית שנייה של מניות אגיר.

"סביר להניח שלוסנט תמשיך להחזיק במניות רוב באגיר אחרי תאריך היעד שנקבע לספטמבר", אמרו ב-S&P, והדגישו כי במקרה זה לא ניתן יהיה להפריד בניתוח של שתי החברות, כך שלמעשה מצבה העגום של לוסנט יקרין באופן ישיר על דירוגה של אגיר.

הורדת דירוג האג"ח ל"זבל" תוביל גופים גדולים רבים למכור אג"ח של החברה על רקע חוקים המגבילים אחזקות אג"ח מסוג זה בקרנות מסוימות. הורדת הדירוג עלולה גם לטרפד את גיוסי ההון שמתכננת אגיר לעשות.

לוסנט ל"זבל"

לפני כחודש הורידה חברת דירוג האשראי מוד'יס את דירוג האשראי של לוסנט לדרגת "זבל". החובות האדירים בהם שקועה ענקית ציוד התקשורת וביצועיה הדלים הובילו להורדת דירוג האג"ח שלה.

להורדת הדירוג הנוכחית קדמה הורדה דומה של S&P, שהודיעה לפני כחודש וחצי כי היא מורידה את דירוג האג"ח של לוסנט לנוכח חוסר יכולתה לשפר את רווחיה ואת זרימת המזומנים.

במוד'יס וב-S&P הביעו חשש כי כוונתה של לוסנט למכור את חטיבת הסיבים האופטיים שלה לא תצא אל הפועל. החברה התכוונה לגייס במכירה יותר מ-3 מיליארד דולר, סכום שקשה מאוד להשיג בתנאי השוק הנוכחיים. לאחרונה הוזכר שמה של חברת פורוקאווה היפאנית כמועמדת לרכישת החטיבה ב-2.75 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully