וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גולן גיל פרס הודיע על התפטרותו

טל לוי

26.6.2006 / 8:45

גולן דיווחה ביום חמישי כי בעל השליטה בחברה, עודד דסאו, משך ממנה 4.8 מיליון דולר מבלי ליידע את ההנהלה

חברת גולן הודיעה לבורסה כי מנכ"ל החברה, גיל פרס, התפטר, "בשל חילוקי דעות מהותיים עם יו"ר החברה ובעל השליטה בה, מר עודד דסאו, בנוגע לאופן התנהלות החברה ולדרך ביצוע רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד".

פרשת אבן וסין התפוצצה השבוע, לאחר שביום חמישי דיווח גולן כי בעל השליטה בה, עודד דסאו, משך ממנה 4.8 מיליון דולר בשבוע לפני כן, מבלי ליידע את הנהלת החברה. לדבריו, מדובר בתשלום עבור עסקה שהוצעה לחברה. דירקטוריון גולן לא היה מודע לעסקה המדוברת, וביקש מדסאו להחזיר את הכסף בתוך שבועיים, אלא אם העסקה תאושר על ידי מוסדות החברה. בלחץ הרשות, גולן נאלצה לפרסם ביום חמישי דיווח נוסף שלפיו לטענת דסאו, הכסף נלקח לצורך רכישת 50% ממניות חברת אבן וסיד מידי חברת שיכון ובינוי.

ואולם, בשיכון ובינוי ציינו כי לא ידוע להם על מו"מ למכירת החברה וכי הם אינם מכירים את יצחק קלפר שבאמצעותו היתה העסקה אמורה להתבצע. אתמול השעתה רשות ניירות ערך את המסחר במניה עד להתבהרות התמונה בפרשת משיכת הכספים, ובין היתר ביקשה להוציא צו עיכוב יציאה מהארץ לדסאו, אולם בסופו של דבר הוציאה צו המאפשר לה לדעת אם הוא מבקש לצאת לחו"ל.

אין מדובר בחריקה הראשונה בשלד הבורסאי לשעבר. פרשה גדולה אחרת שנקשרה לחברה, היא הניסיון לרכוש מחצית מחברת אמד - חברת הנכסים של קואופרטיב דן, תמורת 75 מיליון דולר. ואולם, בגולן לא הצליחו לגייס את הסכום הגדול ולאחר כמה משאים ומתנים למציאת שותף (ביניהם עסקה מול שעיה בומלגרין שהתפוצצה), העבירה גולן את עסקת אמד לידי החברות הציבוריות אוסיף וקרדן ומשקיע פרטי מארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully