וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וורן באפט יתרום כ-85% מהונו לקרן של ביל גייטס

ליאור רבינוביץ

26.6.2006 / 9:14

שוויה של הקרן הגדולה בעולם יהיה 60 מיליארד דולר, פי 5 מסך התרומות של האו"ם בשנה

וורן באפט, האיש השני הכי עשיר בעולם, הודיע כי יתרום 85% מכלל החזקותיו במניות - ששווים הנוכחי יותר מ-30 מיליארד דולר - לקרן התרומות של ביל ומלינדה גייטס, הזוג העשיר בעולם. התרומה של באפט תכפיל את גודל קרן התרומות, כבר היום הגדולה בעולם ל-60 מיליארד דולר. לשם השוואה, האו"ם, בעזרת סוכנויותיו, תורם כל שנה 12 מיליארד דולר למטרות שונות.

התגובות בעיתוני ארה"ב חיוביות ביותר. היומונים הגדולים והחשובים בארה"ב - "ניו יורק טיימס" ו"וול סטריט ג'ורנל" - כתבו כי קרן התרומות תוכל, בעזרת התרומה הגדולה, לשנות בעיות כואבות ברחבי העולם, ובעיקר במדינות השייכות לעולם השלישי כמו תמותת ילדים, עצירת מגפות בערות. "הקרן תשפיע על חייהם של מיליונים", אומר דניאל בורוחוף, נשיא איגוד קרנות התרומות האמריקאיות.

התרומה של באפט משמעותית: קרן התרומות של ביל גייטס ואשתו תהיה גדולה פי 6 מהקרן השנייה בגודלה - קרן פורד, ופי 8 מהקרן של לילי אנדוומנט ששוויה 8.3 מיליארד דולר. ביל גייטס, אשר הודיע לפני שבועיים כי יפרוש מתפקיד ביצועי במיקרוסופט ויתרכז בעשייה פילנטרופית, הודיע בעבר כי יותיר, אחרי לכתו, לכל אחד משני ילדיו 10 מיליון דולר. יתרת הונו תיכנס לקרן התרומות.

בורחוף אומר, כי ייתכן שקרנות אחרות יפנו את כספם למטרות שתציב הקרן של גייטס כמו חיסול מגפת המלריה ומלחמה במגיפת האיידס, שמאיימת לכלות את תושבי יבשת אפריקה. בורוחוף מוסיף, כי הקרן תצטרך לדאוג שכספה מנוהל היטב ולא יגיע בסופו של דבר לכיסי שחיתות כפי שקרה בעבר לרוב כספי הסיוע שהופנו לאפריקה.

באפט בן ה-75 יתרום כ-85% מהמניות שברשותו של ברקשייר האתוויי אשר נסחרת בבורסת ניו יורק. שווי השוק של חברת ההשקעות מאומהה עומד על 44 מיליארד דולר בתום המסחר אתמול. באפט יתרום בנוסף לקרן של גייטס, שיושב בדירקטוריון קרן ההשקעות של ברקשייר האתווי, לארבע קרנות תרומות נוספות. גייטס הגיב בהתרגשות לא אופיינית: "אנחנו מלאים יראת כבוד לידידינו וורן באפט שהחליט לתרום את כספו למטרות המאתגרות ביותר".

הקרנות האחרות שאליהם יתרום באפט: קרן על שם אשתו המנוחה סוזאן תומפסון באפט, קרן בניהולו של בנו הבכור, הווארד גי. באפט, קרן על שם בתו סוזאן איי באפט וקרן NoVo שמנוהלת בידי בנו הצעיר פיטר ואשתו ג'ניפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully