וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: עליות מתונות במדדים

עומרי כהן

26.6.2006 / 23:04

טבע עולה ב-0.1%. אי.סי.טל מאבדת 4% כשברקע החשש מרכישת טי.טי.איי. אם סיסטמס עולה ב-1%



בוול סטריט נפתח יום המסחר בעליות שערים. מדד נאסד"ק עולה ב-0.5% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2%. בקרב המנות הישראליות מוסיפה טבע 0.1%, לאחר הירידות החדות בשבוע שעבר. מניית אי.סי.טל מאבדת עוד 4% כשברקע החשש מרכישה אפשרית של טי.טי.איי. אם סיסטמס עולה ב-0.9%.

סקירת טרום מסחר

אומנם היום רק יום שני - יומו הראשון של שבוע המסחר בארה"ב - אבל נדמה שבוול סטריט מחכים רק לדבר אחד – יום חמישי ב-14:10 (21:10 שעון ישראל). במועד הזה תתפרסם החלטת הבנק הפדרלי בארה"ב על גובה הריבית הבסיסית, ועל פי רוב הסיכויים, היא תעלה שוב ב-0.25% לרמה של 5.25%. זו צפויה להיות ההעלאה ה-17 ברציפות, ולמרות שרוב התחזיות מדברות על עלייה של 0.5% בלבד, יש הצופים עלייה של 0.5%.

ריבית בסיסית של 5.25% היא לא דבר של מה בכך עבור בורסות וול סטריט. המשמעות היא תחרות לא קלה על כיסו של המשקיע, הן הפרטי הקטן והן המוסדי הגדול. זאת, כיוון שהאלטרנטיווה, בדמות תשואה חסרת סיכון של יותר מ-5%, מקלה על הסטת כספים משוק המניות, שהן מכשיר פיננסי מסוכן יותר שאינו מבטיח תשואה בכל מצב.

המתח לקראת ההודעה על הריבית גבה מחיר גם בשבוע המסחר האחרון. מדד נאסד"ק אומנם לא איבד גובה, אך גם לא הצליח להתרומם ושבוע המסחר נסגר ללא שינוי ממשי בו. לקראת פתיחת המסחר היום, מצביעים החוזים על פתיחה בעליות קלות של כ-0.4% במדד נאסד"ק 100 וכ-0.3% במדד S&P500 הרחב יותר. רכישת הענק שביצעה ג'ונסון אנד ג'ונסון, עשויה להשפיע באופן חיובי. ג'ונסון אנד ג'ונסון רכשה ב-16.6 מיליארד דולר את חטיבת מוצרי הקמעונאות של פייזר, חברת התרופות הגדולה בעולם.

בקרב הישראליות ממשיכה טבע לרכז תשומת לב בקרב המשקיעים הישראלים בתל אביב, אך ברור לכל שמחירה של מניית חברת התרופות מפתח תקווה נקבע מעבר לים. בשעה זו, היא מוסיפה כ-1% במסחר לפני הפתיחה.

הסניף המקומי של בית ההשקעות CIBC הוציא אתמול עדכון על טבע ובו המלצת קנייה חמה למניה. צוות האנליסטים בראשות אמיר ארגמן כתב, כי "מחיר מניית טבע ירד באופן משמעותי בשבוע האחרון עקב תגובת שוק ההון למהלכה של חברת Merck - הורדה משמעותית של מחיר תרופה אתית לקראת כניסתה של תרופה גנרית של טבע. מהלך זה העלה חששות מהיווצרותם של תהליכים, שיובילו ללחץ מחירים שיטתי בתעשייה הגנרית. אנו מאמינים שחששות אלה מוגזמים וממליצים בחום על יצירת אחזקות במניית טבע ברמות מחירים אלה". טבע צנחה בכ-30% מרמת שיא של כמעט 46 דולר במחצית דצמבר האחרון.

לפי נתונים שמופיעים באתר הנאסד"ק, אמורה הנפקתה של חברת השבבים הישראלית וינטגרה להתבצע מחר. על פי התשקיף האחרון שפירסמה החברה, היא תנסה למכור 5 מיליון מניות (1.83 מיליון מהן יימכרו על ידי בעלי מניות וותיקים), במחיר של 14-12 דולר. תחילה, ניסתה וינטגרה לגשש בשוק האם תצליח למכור לפני מחיר של 16-14 דולר למניה, אך נראה שגישושי החתמים העלו חרס, והחברה החליטה להנמיך ציפיות. גם כך מדובר בתקופה לא קלה להשלים הנפקה של חברת טכנולוגיה, כשמדד נאסד"ק מוסיף לדשדש. וינטגרה מתמחה בפיתוח מעבדי גישה לרשתות תקשורת והיא תיסחר תחת הסימול WNTG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully