וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסדים של פישמן גדולים מ-2 מיליארד שקל

רם דגן

27.6.2006 / 7:04

חשש במערכת הבנקאות ממחיקות בעקבות ההפסדים של פישמן ומכך ששווי החברות הפרטיות בקבוצה נמוך ממה שחשבו

חשש במערכת הבנקאות ממחיקות בהיקף משמעותי בעקבות הפסדי השקעות המט"ח של אליעזר פישמן. ההערכה היא כי הבנקים, ובעיקר הפועלים ודיסקונט, ייאלצו לבצע הפרשות עד אשר פישמן ישלים את מכירת הנכסים הפרטיים שלו. ההערכה היא כי מרבית הפוזיציה של פישמן מול מטבעות זרים בבנקים הישראליים נסגרה. משמעות הדברים היא שרמת החשיפה לירידות במטבעות זרים, ובעיקר ללירה הטורקית, פחתה. מנגד, משמעות סגירת הפוזיציה היא כי הפסדיו של פישמן בעקבות ההשקעה קובעו, כך שגם אם תחול התאוששות חדה במטבעות הזרים, היא לא תקזז את ההפסד.

מקורות בענף טוענים כי הפסדיו של פישמן גדולים אף ממה שפורסם בעבר (כ-1.4 מיליארד שקל) ולדבריהם הם נאמדים ביותר מ-2 מיליארד שקל.

בשבועות האחרונים עושה פישמן מאמצים לסגור את הפוזיציה ובמקביל לממש חלק מנכסיו הפרטיים, כדי לכסות על ההפסדים שנרשמו בחשבונותיו. עם תחילת הפרשה מסר פישמן כי בכוונתו לממש מנכסיו הפרטיים נכסים בשווי של כ-200 מיליון דולר. בעבר הוא הצהיר כי הונו העצמי נאמד בכ-3 מיליארד שקל, קרי כ-700-650 מיליון דולר. ואולם בכירים בענף האשראי הביעו באחרונה חשש כי שווי הנכסים הפרטיים של פישמן בשוק נמוך ממה שחשבו קודם לכן.

מגעים גם למכירת טן והום סנטר


עד כה סיכם פישמן על מכירת אחזקותיו בויזה כאל לדוד עזריאלי בתמורה ל-360 מיליון שקל ועל מכירת מתי וגן פלח בתמורה ל-18 מיליון דולר. בנוסף מכר באחרונה פישמן מניות בחברת גילת רשתות לוויין. עד כה הוא סיכם על מכירת נכסים בכ-100 מיליון דולר. בנוסף פורסם כי פישמן מנהל מגעים למכירת חברת הדלק טן בתמורה ל-65 מיליון דולר ולמכירת רשת בונז'ור לפי שווי של 40 מיליון דולר. בנוסף לאחזקות אלו חולש פישמן באופן פרטי על מספר רב נוסף של חברות, ובהן גם רשת הום סנטר שעל פי ההערכות עשויה להימכר גם היא. הכנסות רשת החברות הפרטיות של פישמן נאמדות בכ-1.8 מיליארד שקל בשנה והן מניבות לו רווח דו ספרתי.

דובר קבוצת פישמן מסר כי כיוון שמדובר בעסקים פרטיים הוא אינו מעוניין להגיב בנושא. כמו כן אמר הדובר כי לצד ההפסדים שנרשמו באחרונה בהשקעותיו של איש העסקים במטבעות, בעבר הוא רשם בגין עסקות דומות רווחים משמעותיים.

גורמים בשוק מעריכים כי חלק מהחזרי החובות שיבצע פישמן, יגיעו מאותם רווחים אשר רשם בעבר. דבר המסביר את העובדה שפישמן ייאלץ לממש נכסים רק בשווי של 200 מיליון דולר - סכום הנמוך יותר מסך ההפסדים בגין ההשקעות האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully